بهترین فصل برای سفر به لبنان

گردشگری فریبا آردم 09 مهر ، 1402 زمان تقریبی مطالعه: 7 دقیقه

لبنان عروس خاورمیانه با پایتختی بیروت از زیباترین شهرهای جهان محسوب می شود. این کشور کوچک و کوهستانی، در حاشیه خاوری دریای مدیترانه و در غرب آسیا قرار دارد. لبنان از شمال و شرق با سوریه، از جنوب با کشور فلسطین اشغالی و از غرب با دریای مدیترانه همسایه است. نزدیکترین مقصد گردشگری به لبنان، قبرس است. لبنان دارای آب و هوای مدیترانه ای است. در زمستان ها دارای آب و هوای سرد و بارانی و در تابستان گرم و شرجی است. قبل از سفر به لبنان باید بدانید بهترین مکان های دیدنی لبنان کجاست؟ لبنان با وجود اینکه بسیار کوچک است اما مکان های دیدنی بسیاری دارد و با یک سفر به سمت لبنان می توانید از آن دیدن کنید. با ما در آژانس گردشگری سارنگ پرواز همراه باشید.

لبنان


1.خرابه های رومی بعلبک
بعلبک در دره بقاع، نزدیک به مرز سوریه در قلمرو تحت کنترل حزب الله است. معبد تاریخی بعلبک برای کسانی که به آثار باستانی علاقه مند هستند بسیار جذاب است. معبد رومی بعلبک از جمله برجسته ترین آثار باستانی خاورمیانه محسوب می شود. در این مجموعه معبد رومی بعلبک چندین معبد وجود دارد. معبد ژوپیتر، معبد باکوس و معبد ونوس از جمله معابدی است که در مجموعه معبد بعلبک قرار دارند.

بعلبک لبنان


2.موزه میم بیروت Mim miusem

موزه میم لبنان در طبقه زیرین دانشگاه سنت ژوزف قرار دارد و از سال 2013 شروع به کار کرد. در این موزه نزدیک به 2 هزار مواد معدنی از 450 گونه مختلف از 70 کشور جمع آوری و به شکلی منحصر به فرد به نمایش گذاشته شده است. البته باید بدانید که این موزه یک موزه معمولی نیست مثل بقیه موزه های دیگر که فقط به دیدن اشیا موجود می رودی. در موزه میم بیرون می توانید با مواد معدنی موجود در این موزه ارتباط برقرار کنید. می توانید صدای موسیقی سنگ ها را بشنوید و می توانید ارتباطی دو سویه با موزه برقرار کنید.

موزه-میم بیروت

3.غار جعیتا لبنان Jeita Grotto
غار جعیتا لبنان مناسب افرادی است که به آثار طبیعی بسیار علاقه مند هستند. این غار در سال 1836 کشف و عنوان طولانی ترین غار دوقلوی خاورمیانه را از آن خود کرده است. غار جعیتا در جنگ داخلی لبنان آسیب دید و برای مدتی آسیب دید اما سرانجام در سال 1995 بازگشایی شد. غار جعیتا لبنان در سال 2011 جزو فهرست نهایی عجایب هفتگانه طبیعت قرار گرفت. 

غار-جعیتا لبنان

4.صخره های کبوتر لبنان
صخره کبوتر از زیباترین جاذبه های طبیعی لبنان است و در قسمت حاشیه ساحلی قرار گرفته است. مسافران تور لبنان هنگام بازدید از این منطقه حتما از قایق سواری بهره می برند.

صخره-کبوتر لبنان

5.آبشار باتارا جورج بیروت
آبشار باتارا جورج از جمله جذاب ترین آبشارهای دنیاست. در آبشار باتارا جورج همه چیز به شکل دیگری زیباست. آب زلال این آبشار و مناظر فوق العاده تماشایی آن، صخره های طبیعی با عمر خیلی طولانی که دارند. آبشار باتارا جورج از میان سه شکاف سنگی عبور می کند و به همین خاطر است که لقب یک غار و سه پل را به خود تخصیص داده است. البته بهترین زمان بازدید از آبشار فصل بهار است که آبشار پر شده است. 

آبشار باتارا


جهت اطلاع از جدیدترین مقالات و اخبار گردشگری ایران و جهان با آژانس گردشگری سارنگ پرواز همراه باشید.

6Lf3pkoiAAAAANsT1un4_U5n4aQln1A99sBOaDpM