تفاوت ریزورت و هتل در چیست

گردشگری فریبا آردم 04 مهر ، 1402 زمان تقریبی مطالعه: 7 دقیقه

زمانیکه در جستجوی بهترین هتل های یک منطقه هستید امکان بسیاری دارد که کلمه ریزورت را در کنار اسم برخی هتلهای لوکس و معروف در جهان دیده باشید،  برخی از کنار اسم آن می گذرند و اهمیت کمتری به این اسم می دهند اما برخی که ذهن پرسشگری نسبت به بقیه دارند شاید با خود فکر کنند که ریزورت چه معنایی دارد؟ چه تفاوتی با هتل دارد؟ در این مقاله تلاش میکنیم تا به این پرسش که تفاوت ریزورت و هتل در چیست؟ پاسخ دهیم. با ما در آژانس گردشگری سارنگ پرواز همراه باشید. 

تفاوت هتل و ریزورت

آیا فقط به دنبال مکانی برای اقامت در نزدیکی مرکز کنفرانس یا مرکز شهر هستید؟ یا با خانواده قصد رفتن به تعطیلات را دارید؟ آیا قصد دارید بیشتر وقت خود را در خارج از منزل بگذرانید و از زیباترین جاذبه های گردشگری مقصد مورد نظر بازدید کنید؟ یا قصد دارید در استخر استراحت کنید و تا حد امکان کمتر از هتل خارج شوید؟

به طور معمول، تفاوت اصلی ریزورت ها و هتل ها در امکانات رفاهی است. هتل ها برای مسافرانی که به مکانی برای گذراندن شب در یک مقصد خاص نیاز دارند، خدمات رسانی می کنند، ریزورت ها به خودی خود مقصد هستند. ریزورت ها اغلب وسعت بزرگتری دارند و هر آنچه را که مسافرین در طول سفر خود نیاز دارند ارائه می دهند. ریزورت معمولا دارای امکانات ورزشی و تفریحی اضافی نسبت به هتل دارد. ریزورت در اصطلاح به معنی استراحتگاه است، اقامتگاههایی با یک سری ویژگی خاص. ریزورت را مکانی تصور کنید که دقیقا مشابه هتل است و یک سری امکانات متنوع برای استراحت و تفریح برای مسافران تعبیه شده است. از کلمه ریزورت، معمولا برای اقامتگاههای ساحلی یا مکان های خوش آب و هوا استفاده می شود و مسافرانی که در ریزورت ها استراحت و اقامت دارند می توانند از امکانات رفاهی متنوع مانند استخر، ساحل اختصاصی، فضاهای مشترک ورزشی و ... استفاده کنند. 
در زیر، ما تمام تفاوت‌های بین ریزورت و هتل را با جزئیات بیشتری شرح می‌دهیم تا به شما کمک کنیم تصمیم بگیرید کدام یک برای سفر بعدی شما ایده‌آل‌ترین است!


هتل چیست؟
هتل مکانی است که با در نظر گرفتن مسافران طراحی شده است و معمولا جای خوابی را فراهم می کند. انواع مختلفی از هتل ها وجود دارد و امکانات متفاوتی را ارائه می دهد. برخی از آنها وعده های غذایی و خدمات دیگری از جمله دسترسی به آبگرم، باشگاه ورزشی و غیره را برای مسافران فراهم می کنند. برخی از هتل ‌ها مشتریان خاصی مانند مسافران تجاری را جذب نمی ‌کنند. چرا که معمولا آن هتل ها باید شامل اتاق‌ های کنفرانس، و اتاق‌ هایی برای رویدادهای خاص شوند، اگرچه این ویژگی ‌ها برای هتل‌ها و ریزورت ها به ویژگی‌ های رایج ‌تر تبدیل شده‌اند. هتل ها نسبت به ریزورت ها از وسعت متراژ کمتری برخوردار هستند. برخی از املاک هتل نیز ممکن است به عنوان ریزورت شناخته شوند، این هتل ها معمولا دارای استخر و امکانات تفریحی بیشتری نسبت به دیگر هتل ها دارد، اما در بسیاری از موارد نمیتوانند جایگزین مناسبی برای ریزورت باشد. در بیشتر موارد، هتل‌ ها نمیتوانند تمام چیزهایی که در تعطیلات خود به آنها نیاز دارید را همانطور که در یک ریزورت دیده می‌شود فراهم کنند، برای برخی از هتل ها، این مشکلی نیست، زیرا آنها در مرکز شهر قرار دارند، بنابراین مهمانان می توانند با سهولت نسبی به چیزهایی که نیاز دارند دسترسی داشته باشند. بنابراین، هنگام انتخاب هتل برای گذراندن شب، مکان اغلب گزینه کلیدی است.

هتل-چیست


ریزورت چیست؟
یک ریزورت تمام امکانات یک هتل را دارد اما بیشتر. می توان آن ریزورت را به خودی خود یک مقصد در نظر گرفت زیرا در اکثر ریزورت ها می توانید به معنای واقعی کلمه همه چیزهایی را که برای تعطیلات خود نیاز دارید در یک نقطه پیدا کنید. غذا، نوشیدنی، سرگرمی، خرید، فعالیت‌ها، یک آبگرم... و هر آنچه که به آن فکر کنید، ریزورتی که انتخاب میکنید به احتمال زیاد قبلاً برای آن تدارک دیده است. فعالیت‌های بسیاری از ریزورت ها به محیط بستگی دارد، مانند ریزورت‌ های اسکی، ریزورت هایی که در جنگل ‌های بارانی قرار گرفته‌اند یا در یک ساحل شنی سفید خیره‌ کننده قرار دارند. بهترین بخش در مورد ریزورت های با خدمات ALL این است که به محض ورود، حتی نیازی به حمل کیف پول ندارید زیرا هزینه تعطیلات شما از قبل پرداخت می شود. این بدان معناست که هیچ نگرانی در طول اقامت خود نداشته باشید و هیچ صورتحساب غافلگیر کننده ای در هنگام پرداخت وجود ندارد.


ریزورت-چیست

برخی تفاوت ها بین هتل و ریزورت
بین هتل و ریزورت تفاوت هایی وجود دارد. بنابراین قبل از اینکه به رزرو هتل برای تعطیلات بعدی مثلا تعطیلات نوروز1403 خود بپردازید کمی زمان بگذارید و این مقاله را بخوانید تا متوجه شوید کدام گزینه برای شما مناسب تر است. برای انتخاب بهترین گزینه باید ببینید که آیا تنها سفر می کنید یا زوج هستید یا به همراه خانواده قصد سفر دارید؟ قبل از انتخاب بهترین گزینه بین هتل یا ریزورت باید همیشه مد نظر داشته باشید که قرار است با چه کسی سفر کنید. چرا که هتل ها بیشتر برای افرادی که به صورت تکی سفر می کنند یا زوج ها مناسب است اما ریزورت ها برای کودکان و نوجوانان بسیار مناسب است، به این توجه کنید که هتل صرفا محل اقامتی برای خواب مسافرین است و میتواند امکاناتی مانند رستوران داشته باشد یا خیر. مثلا ممکن است که قصد سفر به یک مقصد خاص را به دلایل تجاری داشته باشید. در این مورد ممکن است نیازی به امکانات اضافی مانند استخر، بار و یا سایر فعالیت های تفریحی نداشته باشید. همانطور که عنوان شد، ریزورت ها برای خانواده ها بهترین انتخاب است، ریزورت ها اغلب دارای اتاق بازی، سالن های ورزشی، استخر، گاهی اوقات حتی پارک های موضوعی خواهند بود یعنی هر چیزی که یک خانواده به آن نیاز دارد. چیزی که باعث جذابیت ریزورت ها می شود این است که همه هزینه ها در هنگام رزرو هتل پرداخت می شود و این به این معنی است که در مدت اقامت خود دیگر نیازی به حمل کیف پول و پرداخت هزینه های جانبی نخواهید داشت. 
تفاوت دیگری که هتل ها و ریزورت ها دارند مکانی است که آنها قرار دارند. چرا که هتل ها معمولا در مناطق شهری قرار میگیرند و ریزورت ها معمولا در مناطق خارج از شهر در کنار ساحل یا جنگل و یا محیط های کوهستانی قرار میگیرند.

تفاوت-هتل-و-ریزورت


انواع هتل ها
انواع مختلفی از هتل وجود دارد. گاهی اوقات اصطلاح هتل برای برخی از مسافرین کافی است. چرا که صرفا فقط به دنبال جای خوابی هستند تا بتوانند شب را در آن به استراحت بگذرانند. در این صورت یک هاستل یا متل می تواند گزینه مناسبی برای آنها باشد و قیمت مناسب تری نسبت به هتل دارد اما امنیت پایین تری نسبت به هتل دارد. 

انواع-هتل

انواع ریزورت
ریزورت ها در اشکال و اندازه های مختلف وجود دارند. همیشه خوب است به یاد داشته باشید که ریزورتی را انتخاب کنید که دارای فعالیت های تفریحی مختص محیط خود باشد. برخی از ریزورت ها در کنار ساحل، برخی دیگر در مرکز جنگل قرار دارند، و برخی دیگر به نوعی مانند یک قلعه در وسط کوه ها هستند و فعالیت های اسکی و اسنوبرد را ارائه می دهند. یک هتل ریزورت خوب و لاکچری، هر دو را با هم ترکیب و ارائه می دهد.

انواع-ریزورت

امکانات رفاهی ریزورت ها در مقابل هتل ها
ریزورت ها تا آنجا که امکانات رفاهی دارند همه چیز را دارند، و این چیزی است که مسافران باهوش به خوبی می دانند. این معمولا برای هتل ها صدق نمی کند. امکانات ریزورت شامل مواردی مانند رستوران‌ ها، بارها، کلوپ‌ های شبانه، کازینو، اسپا، فروشگاه‌ها و غیره است. بیشتر ریزورتها دارای طیف گسترده‌ای از رستوران‌ ها و بارهای (شنا) در ملک هستند تا در طول اقامت مهمانان خود انواع غذاها را تهیه کنند. محوطه های ریزورت اغلب بزرگتر هستند و اغلب استخرهای بزرگ، باغ های زیبا و ساحل وسیعی را ارائه می دهند. از نظر امکانات رفاهی، ریزورت ها معمولا گزینه های بیشتری برای ارائه دارند. این به نفع کسانی است که واقعاً ترجیح می دهند در طول تعطیلات خود مجبور نباشند برای چیزهایی که می خواهند به خارج از ملک بروند اما برای افرادی که قصد خرید یا بازدید از جاذبه های شهری را دارند نمی تواند گزینه مناسبی باشد.

امکانات-رفاهی-ریزورت-ها-در-مقابل-هتل-ها

فعالیت ریزورت در مقابل هتل ها
در ریزورت ها اغلب امکانات ورزشی و تفریحی به نسبت هتل ها بیشتر است. فعالیت ها در هتل محدود به یک سالن ورزشی است چرا که اغلب کسانی که در هتل ها اقامت دارند قصد ماندن در تمام طول روز در هتل را ندارند. برای کمک به مهمانان، بسیاری از هتل‌ها بروشورهایی را در لابی هتل ارائه می‌کنند که اغلب فعالیت‌های محلی، مراکز خرید، موزه‌ها، پارک‌های موضوعی و سایر جاذبه‌های اطراف را نشان می‌دهند. در همین حال، در ریزورت ها، مهمانان می توانند از انواع مختلفی از فعالیت ها در چند قدمی اتاق خود لذت ببرند. مهمانان اغلب این امکان را دارند که از همه چیز لذت ببرند، از بازدید از دامنه کوه و تورهای بوم گردی تا استراحت در کنار ساحل با دنیایی از ورزش های آبی لذت ببرند. بسیاری از ریزورت ها مجموعه ای از ورزش های زمینی مانند تنیس، بسکتبال، والیبال (ساحل)، گلف و حتی بولینگ را به مهمانان خود ارائه می دهند.

فعالبت-ریزورت ها در مقابل هتل ها


سرگرمی ریزورت ها در مقابل هتل ها
برخی از هتل‌ ها، سرگرمی‌ های خوبی دارند و همچنین می‌توانند مهمانان را راهنمایی کنند که به کجا بروند تا کارهای هیجان‌ انگیزتری برای انجام در محیط اطراف پیدا کنند. سرگرمی ریزورت ها معمولا در مقیاس بزرگتر است و معمولا بخش بزرگی از تجربه کلی ریزورت است. تقریباً همیشه سرگرمی ‌هایی در استراحتگاه‌ ها وجود دارد، از کنسرت ‌های موسیقی زنده و نمایش استعدادها گرفته تا رویدادهای موضوعی و میهمانی‌ های ویژه.

سرگرمی ریزورت ها در مقابل هتل ها

ریزورت ها در مقابل هتل ها: کدام هتل برای شما مناسب است؟
پاسخ به این سوال بستگی به این دارد که برای چه سفر می ‌کنید، چه مدت قصد دارید در آنجا باشید و نوع تجربه‌ای که می‌خواهید داشته باشید. اگر فقط به دنبال مکانی برای اقامت در نزدیکی مرکز کنفرانس مرکز شهر هستید، یا اگر انتظار دارید بیشتر وقت خود را صرف کاوش در محیط مستقیم مکانی که در آن اقامت دارید بگذرانید، احتمالاً یک هتل بهترین گزینه برای اقامت شما است. اگر در حال برنامه ریزی برای تعطیلات طولانی مدت با خانواده هستید، یا می خواهید به طور کامل استراحت کنید و تا حد امکان کمتر برنامه ریزی کنید، احتمالا یک ریزورت بیشتر به شما کمک می کند و در آخر اینکه بهترین تصمیم برای انتخاب هتل و ریزورت به دلیل سفر شما بستگی دارد. جهت دریافت جدیدترین اخبار و مقالات گردشگری ایران و جهان با ما در آژانس گردشگری سارنگ پرواز همراه باشید.

ریزورت-در-مقابل-هتل-کدام-مناسب-است




6Lf3pkoiAAAAANsT1un4_U5n4aQln1A99sBOaDpM