همه چیز درباره جزایر نخل دبی | Everything You Need to Know About the Palm Islands of Dubai

گردشگری فریبا آردم 24 دی ، 1402 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

هر آنچه که باید در مورد جزایر نخل دبی بدانید

دبی به عنوان بزرگترین شهر، مرکز مهم تجاری، مالی و توریستی امارات متحده عربی، دائما در حال رشد و توسعه است و میهمانان خود را با دستاوردهای جدید و برنامه های خارق العاده شگفت زده می کند. در میان فهرست بزرگ دیدنی های معروف شهر، یکی از مکان های زیبا را می توان به جزایر معروف نخل دبی اختصاص داد.

جزایر نخل به بزرگترین پروژه ساخت و ساز در دبی تبدیل شده است که در مقیاس و منحصر به فرد بودن خود قابل توجه است. جزایر نخل 7 میلیارد دلار برای املاک النخیل هزینه دارد. عظمت این پروژه این واقعیت را نیز نشان می دهد که جزایر نخل به دومین سازه بزرگ ساخته دست بشر در تاریخ زمین تبدیل شده است که از فضا قابل مشاهده است.

مقالات پر بازدید

راس الخیمه امارات

مترو دبی

شبگردی در دبی

عکس-اول-جزیره-نخل

این نام به دلیلی به مجمع الجزایر داده شد: هر جزیره واقعاً شبیه درختان نخل با اندازه ها و اشکال مختلف است. وقتی از هوا به آن نگاه کنید، چنین زیبایی باورنکردنی به نظر می رسد. شکل جزایر مصنوعی به طور تصادفی انتخاب نشده است، زیرا این درخت خرما است که در اسلام بسیار مورد احترام است، به عنوان درختی که نه تنها میوه، بلکه 'نان دوم' می دهد.

جزیره-نخل-دبی1

میل بلندپروازانه برای رقابت با طبیعت خود رویکردی کاملاً عملی داشت: میل به افزایش خط ساحلی به میزان 520 کیلومتر و ایجاد سواحل باشکوه. به این ترتیب مسئولان نه تنها می خواستند هجوم گردشگران تور دبی به کشور را افزایش دهند، بلکه انگیزه جدیدی به بازار ساخت و ساز بدهند و در عین حال سرمایه های خارجی را جذب کنند. همه چیز به بهترین شکل ممکن پیش رفت و قرار بود سه نخل جدید در آب های خلیج فارس ظاهر شوند:


*جمیرا
*جبل علی
*دیره

ساخت نخل جمیرا با هلال ماه تاج گذاری شد و حدود 5 کیلومتر تا خلیج فارس کشیده شد. دو جزیره دیگر توسط بحران مالی سال 2008 در معرض تهدید قرار گرفتند. در حال حاضر، هر سه جزیره به طور کامل ساخته شده اند و گردشگرانی که اقدام به خرید تور دبی کرده اند را به وجد می آورند.

نحوه ساخت جزایر نخل

بر خلاف سایر سازه‌ های بزرگ، پایه‌ های جزایر در امارات از میلیون ‌ها تن سنگ منفجر شده از کوه‌های هاجر مجاور ساخته شده‌اند، نه دال‌های بتنی. همچنین صدها میلیون تن مکعب شن و ماسه از بستر دریا لایروبی شد و برای تشکیل قسمت های بالایی مجمع الجزایر مصنوعی آینده استفاده شد. تخمین زده می شود که مقدار شن و ماسه ای که برای طراحی جزایر استفاده می شود، می تواند برای ساخت دیواری به عرض 2 متر استفاده شود که بتواند سه بار کره زمین را احاطه کند!

نخل جمیرا توسط یک موج شکن 11 کیلومتری که جزیره را به شکل هلال ماه احاطه کرده است از عنصر آب ویرانگر محافظت می شود و همچنین از بادهای فصلی 'شمال' که از عراق در خلیج فارس می گذرد محافظت می کند. غشای ژئوتکستایل که از شستشوی شن و ماسه جلوگیری می کند، با یک لایه یک تن سنگ و دو لایه سنگ دیگر به وزن هر کدام تا 6 تن پوشانده می شود. در هر طرف هلال سوراخی به عرض 100 متر اضافه شده است تا آب به گردش درآید.

شکل هر جزیره با استفاده از سیستم های GPS پیشرفته متصل به لایروبی تعیین شد. علاوه بر این، فناوری تراکم ارتعاش در برنامه ریزی زمین به کار گرفته شد. ساخت نخل جمیرا 12 میلیارد دلار برای دولت هزینه داشت. امروزه در هر یک از 17 شعبه جزیره، 1500 عمارت ساحلی و 6000 آپارتمان دیگر در 'تنه' وجود دارد.

جزیره-نخل

خلقت جمیرا

این جزیره اولین مرحله از یک پروژه بزرگ بود. در سال 1380 تحویل اولین متر مکعب ماسه آغاز شد و در عرض 5 سال ساخت و ساز به پایان رسید. در مجموع 7 میلیون متر مکعب ماسه و 14 میلیارد دلار برای ایجاد جزیره ای در وسط خلیج فارس به وسعت 25 کیلومتر مربع نیاز است.

این جزیره محلی برای مراکز خرید، رستوران ها، مغازه ها و سایر امکانات زیرساختی است. سازندگان با کوچکترین جزئیات به همه چیز فکر کردند: این جزیره توسط پلی به زمین متصل است که طول آن 300 متر است. با استفاده از یک تونل زیر آب می توانید از جمیرا به هلال برسید. سازندگان همچنین قصد دارند از کشتی های هوایی و مونوریل برای جابه جایی گردشگران استفاده کنند.

جزیره-پالم دبی

ساخت جبل علی

یک سال پس از راه اندازی پروژه جمیرا، ساخت نخل جبل علی آغاز شد. ساخت این جزیره تا سال 2007 به پایان رسید و بلافاصله ساخت آن با هتل ها، ویلاها، رستوران ها و سایر امکانات زیربنایی آغاز شد.

ایجاد-جبل

سازندگان فکر می کردند که خانه های ییلاقی به سبک پلینزی در اینجا عالی به نظر می رسند. علاوه بر این، تصمیم گرفته شد که 2000 ویلا و مجموعه ای از ساختمان های چند طبقه در اینجا ساخته شود. اگر نخل جمیرا به محل اقامت دائم یا موقت افراد ثروتمند و مالکیت کامل آنها بر املاک و مستغلات تبدیل شود، جبل علی قرار است به عنوان یک جاذبه توریستی استفاده شود: مسکن به مسافران اجاره داده می شود.

این برای گردشگران است که مدیریت می خواهد یک جاذبه خیره کننده بسازد: دهکده دریا. بازدیدکنندگان نه تنها می توانند با زندگی ساکنان دنیای زیر آب آشنا شوند بلکه می توانند نمایش دلفین ها و نهنگ های قاتل را نیز تماشا کنند.

ساخت دیره

ساخت این جزیره در عمق 5 تا 22 متری در سال 2004 آغاز شد. برنامه ریزی شده بود که حتی از جبل علی و جمیرا بزرگتر و طولانی تر باشد. تصورش سخت است، اما دیره تقریباً 9 کیلومتر عرض و 112 کیلومتر مربع دارد. این جزیره یک درخت خرما بزرگ با تنه و تاجی عظیم است که از 41 شاخه تشکیل شده است که در فاصله 400 تا 850 متری از یکدیگر قرار دارند. در اطراف جزیره یک هلال ماه وجود دارد که به عنوان بزرگترین هلال جهان در کتاب رکوردهای گینس ثبت شده است - طول آن 21 کیلومتر است.

خلقت-دیره

7 حقیقت در مورد جزایر نخل دبی

دلیل اصلی ساخت مجمع الجزایر مصنوعی، گسترش بازار گردشگری دبی با ارائه یک مقصد مسافرتی بی نظیر بود. قرار بود هر یک از جزایر مملو از هتل‌های درجه یک، خدمات سطح بالا، امکانات رفاهی و چندین کیلومتر سواحل خصوصی برای مسافران و افراد محلی باشد. 

7 حقیقت جالب در مورد این جزایر غیر معمول وجود دارد:
1.هر مجمع الجزایر مصنوعی تقریباً 5 در 5 کیلومتر با مساحت کل حدود 800 زمین فوتبال است.
2.پالم جمیرا دارای یک صخره مصنوعی است که بخشی از آن در اثر غرق شدن دو جنگنده جت F-100 Super Saber ایجاد شده است. امروزه این مکان به مکان مورد علاقه غواصان تبدیل شده است.

3.بیش از 12000 نخل در جمیرا کاشته شده است که در یک نهالستان محلی رشد کرده است. 
4.یک تونل اتومبیل، «ستون فقرات» جزیره را به یک هلال ماه متصل می‌کند و مونوریل ترانزیت حدود 4.8 کیلومتر از سرزمین اصلی می‌رود.

5. مساحت 560 هکتار زمین جدید در زمینی به وسعت 5 کیلومتر جزایر مصنوعی ایجاد شده است.
6.میلیون ها تن سنگ منفجر شده و ماسه لایروبی شده از بستر دریا برای بازپس گیری زمین برای این سه جزیره استفاده شد. این ماده با استفاده از فناوری تراکم ارتعاشی فشرده شده است.

7.جزایر مصنوعی برای افزایش گردشگری در دبی برنامه ریزی و ساخته شده اند. این باید یک بیمه نامه در برابر تمام شدن ذخایر عظیم نفتی امارات در آینده باشد.

7-حقیقت

یکی دیگر از دلایل ساخت جزایر، ارائه املاک و مستغلات درجه یک برای افراد خصوصی بود. علاوه بر این، جزایر دارای ویلاها و آپارتمان‌های مسکونی منحصر به فرد، تفرجگاه‌های تفریحی، پارک‌های آبی، رستوران‌ها، مراکز خرید، امکانات ورزشی و استراحتگاه‌های بهداشتی هستند که برای دولت سودآور هستند.

جهت دریافت جدیدترین اخبار و مقالات گردشگری با آژانس گردشگری سارنگ پرواز همراه باشید.

6Lf3pkoiAAAAANsT1un4_U5n4aQln1A99sBOaDpM