نقاشی حنا در امارات | Henna Painting in the UAE

گردشگری فریبا آردم 24 دی ، 1402 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

نقاشی حنا در امارات- درک شرقی زیبایی

سالانه گردشگران بسیاری در سفر خود به دبی، از حنا آرتیست ها می خواهند که روی دست و بدنشان نقش های حنا نقاشی کنند. سنت تزئین بدن با نقاشی های موقت به گفته دانشمندان بیش از 5000 سال پیش، مدت ها قبل از گسترش حنا سرچشمه گرفته است. در آن زمان خاورمیانه از میوه درخت لوکس به عنوان رنگ استفاده می کرد. نقاشی حنا برای زنان در خلیج فارس روتین بود و نبودن نقش بر بدن زن حکایت از ماتم یا اندوه داشت.


مطالب پربازدید

بهترین پارک های آبی دبی

آداب سرو قهوه

معروفترین غذاهای محلی دبی

نقش-حنا در دبی

حنا که با نام «مندی» نیز شناخته می شود، گیاهی بوته ای است که در آب و هوای گرم و خشک خاورمیانه، مصر، هند و شمال آفریقا رشد می کند. برگ های حنا را به حالت پودر در می آورند، سپس با آب و سایر مواد مخلوط می کنند تا به حالت خمیری درآیند. این خمیر روی پوست اثری قهوه‌ای روشن بر جای می‌گذارد که پس از یک یا چند هفته شسته می‌شود. بنابراین، حنا زدن، بر خلاف خالکوبی، یک روش بی خطر است که به پوست آسیب نمی رساند (به جز در موارد نادر حساسیت پوست حساس).

بعدها، در قرن شانزدهم، استفاده از خالکوبی حنا در امارات متحده عربی برای جشن گرفتن رویدادهایی مانند عروسی یا تولد یک کودک آغاز شد.
در یکی از روزهای هفته عروسی، به عنوان یک قاعده، 1-2 روز قبل از عروسی، برای عروس و دوست دختر و اقوام او در امارات به اصطلاح «شب سینا» یا «لیلة الحنا» برگزار می شود. این جشن عجیب عربی به نمایشی واقعی از زیبایی، لباس و تزئینات در مقابل یکدیگر تبدیل می شود. وقتی همه مهمانان جمع می شوند، عروس با لباسی زیبا به مرکز سالن می آید. ظاهر او با ریتم طبل و آوازی خاص اولوکانیا (که توسط اعراب پذیرفته شده است) همراه است. عروس در میان جمعیت شروع به رقصیدن می کند. اتاق پر از موسیقی و انرژی خاص است.

سپس در یکی از گوشه‌های اتاق می‌نشیند، با تبریک و هدایایی به او نزدیک می‌شود، به عنوان یادگاری عکس می‌گیرد و نقاشان حنا شروع به پوشاندن دست‌های او تا آرنج و پاهایش با الگوهای گیاهی شگفت‌انگیز می‌کنند.

خمیر حنا به تدریج تیره می شود و طی چند ساعت خشک می شود، اما عروس سعی می کند تا صبح تقش خشک شده را جدا نکند، زیرا هر چه ماندگاری خمیر بیشتر باشد، رنگ تیره تر می شود. در امارات این باور وجود دارد که هر چه طرح حنای عروس تیره تر باشد، بیشتر مورد محبت مادرشوهر آینده اش قرار خواهد گرفت. در طول نقاشی، مهمانان از عروس عکس می گیرند، می رقصند و تا صبح جشن می گیرند.

نقش-حنا در دبی


برخلاف هند (که در آن سنت حنا قوی‌ترین است)، که در آن زیور آلات هندسی پیچیده غالب است، نقاشی‌ های حنا اماراتی بیشتر رویشی است.
زیور آلات پیچیده فقط در آستانه تعطیلات بسیار مهم ساخته می شود. اخیراً، تکمیل خالکوبی با بدلیجات مختلف، زرق و برق و عناصر رنگی رایج شده است.
تکنیک استفاده از تاتو حنا با روشی که چندین قرن پیش استفاده می شد تفاوت چندانی ندارد. پوستی که روی آن نقاشی کشیده می شود باید تمیز و خشک باشد. ارزش دارد که از قبل در مورد زینت مورد نظر و محل خالکوبی صحبت کنید. سالن ها معمولا دارای تعداد زیادی طرح و عکس هستند که می توانید نمونه مورد نظر را از بین آنها انتخاب کنید.

استاد یک الگوی حنا را برای تکنیک تزئین کیک از کیسه کیک کوچک اعمال می کند: در یک کیسه مخروطی شکل با خمیر حنا (به هر حال، همانطور که اغلب می توانید در فروشگاه های هدیه ببینید و با خود بیاورید) یک شکاف کوچک ایجاد می شود. از جایی که خمیر به طور مستقیم روی پوست فشرده می شود. در عرض 1-2 ساعت، خمیر خشک می شود و شروع به ریزش می کند. در محل های استفاده، یک الگوی نارنجی روشن به تدریج روی پوست ظاهر می شود. نگران نباشید، برای حدود 12 ساعت، روشن تر، شفاف تر و تیره تر به قهوه ای تیره می شود.

نقش-حنا در دبی

ماندگاری خالکوبی حنا به پارامترهای زیادی بستگی دارد: ترکیب خمیر و مواد افزودنی آن، دما، رطوبت، زمان خشک شدن، ساختار پوست (در کف دست، نوک انگشتان و پاها، الگوی ممکن است روشن‌تر و پایدارتر از بقیه قسمت‌ها باشد. استفاده کنید، زیرا پوست متراکم تر و صاف تر است). سعی کنید نقاشی را مالش ندهید، آن را با لوفا یا اسکراب مالش ندهید. به طور معمول، خالکوبی حنا که در امارات انجام می شود تا 1 تا 3 هفته دوام می آورد.

شما مسافر محترم تور دبی با قیمت مناسب می توانید یک خالکوبی حنا با کیفیت را در هر سالن زیبایی در امارات عربی انجام دهید (معمولاً در تابلوی چنین سالن هایی با زیور آلات نقاشی شده است)، اما برای آنچه در چنین سالن هایی انگلیسی صحبت نمی شود و باید توضیح داده شود آماده باشید. روی انگشتان». ناگفته نماند که ورود مردان به چنین سالن هایی ممنوع است.

نقش-حنا در دبی

جهت دریافت جدیدترین اخبار و مقالات گردشگری با آژانس گردشگری سارنگ پرواز همراه باشید.

6Lf3pkoiAAAAANsT1un4_U5n4aQln1A99sBOaDpM