بهترین موزه های دبی | Best Museums in Dubai

گردشگری فریبا آردم 27 آذر ، 1402 زمان تقریبی مطالعه: 10 دقیقه

تاریخ هر کشور مهمترین قسمت آن کشور است و بیشتر این تاریخ در موزه های آن کشور قابل مشاهده است. دبی کشوری مدرن است. برج خلیفه، دبی مال و ... از جدیدترین زیرساخت ها و فناوری های مدرن و تنها چند مورد از مواردی هستند که دبی به آن ها شهرت دارد. اما در مورد تاریخ آن باید به موزه های دبی سر بزنید تا با تاریخ و پیشینه آن آشنا شوید. در این مقاله به عنوان مثال، یک موزه به تاریخ زندگی زنان اختصاص دارد، در حالی که موزه دیگر نحوه تهیه قهوه از سراسر منطقه را توضیح می دهد. این لیست طیف وسیعی از بهترین موزه های دبی را به نمایش می گذارد. با ما در آژانس گردشگری سارنگ پرواز همراه باشید.

تصویر-اول

موزه اتحاد دبی

این موزه به درستی در محلی قرار دارد که امارات متحده عربی در سال 1971 تأسیس شد. موزه اتحاد به بازدیدکنندگان تاریخ امارات متحده عربی را آموزش می دهد. موزه اتحاد بهترین مکان برای کسب اطلاعات در باره تاریخ دبی است. در این موزه غرفه های قرار دارد و هر غرفه نمایشگاه های مجزایی دارد. از غرفه بازدیدکننده تا باغ درخت اتحادیه، محله ها بینشی در مورد تاریخ و زندگی فعلی امارات ارائه می دهند. بازدیدکنندگان می توانند از طریق آثار هنری، نقشه های تعاملی و نقل قول هایی از بنیانگذاران، تاریخ امارات را گام به گام دنبال کنند.

آدرس: 1 Jumeirah St-Al Mina, Dubai, United Arab Emirates

موزه-اتحاد

دهکده میراث دبی

دهکده میراث دبی جایی است که آداب و رسوم و فرهنگ امارات می درخشد. دهکده میراث دبی که به نام دهکده میراث هاتا نیز شناخته می شود، در سال 1997 تاسیس شد و همچنان یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری دبی است. این روستا به عنوان یک مکان تاریخی حفظ شده و فرهنگ و تاریخ امارات متحده عربی را به نمایش می گذارد. روستای هاتا شامل یک مسجد، یک بازار قدیمی و یک کمپ از امارات متحده عربی است. همچنین در داخل این روستا صنعتگران سفال‌سازی، شیشه‌های حباب‌ زا و پارچه‌های لباس هستند. شما می توانید اقلام سنتی را به عنوان سوغاتی بخرید، در این روستا، رستوران های زیادی برای لذت برن از غذاهای عربی وجود دارند. 

آدرس: 3110233-Al Khaleej St., Dubai, United Arab Emirates

دهکده-میراث

3.موزه بی نهایت دبی

موزه بی نهایت دبی کاملاً متمایز از بسیاری از موزه های هنری دیگر است زیرا فناوری را در نمایشگاه های خود از جمله موسیقی، هوش مصنوعی و نمایش های بصری مختلف به ارمغان می آورد. هدف Infinity Des Lumières این است که با ایجاد انقلابی در نحوه نگرش به هنر، هر نمایشگاه را به یک تجربه همه جانبه برای بازدیدکنندگان تبدیل کند. این موزه آثار هنرمندانی از جمله ونسان ون گوگ، پل کلی و آنتونی گائودی را به نمایش گذاشته است. 

آدرس: Financial Center Road, Downtown Dubai, Dubai Mall, Dubai, United Arab Emirates

موزه-بی-نهایت-دبی

موزه توهمات دبی

موزه توهمات دبی موزه ای جذاب که با تصاویر و اشکالی از نور و با کمک از یک سری ترفندها، ذهن بازدیدکنندگان تور دبی را به چالش می کشد. بسیاری از موزه ‌ها برای توصیف، توضیح و گاهی نشان دادن آنچه وجود دارند، تلاش زیادی می‌کنند. موزه توهمات دبی، با این حال، سعی می کند تعادل شما را حفظ کند و آنچه را که می بینید و احساس می کنید زیر سوال می برد. این موزه دارای بیش از 60 نمایشگاه است که در آن تعادل شما ره برهم می زند و مغز شما را به چالش می کشد.

دایره های متحدالمرکز راه راه سیاه و سفید در نمایشگاه Turntables ممکن است شما را به این باور برساند که وارد «منطقه گرگ و میش» راد سرلینگ شده اید. اگر با یک همراه به این نمایشگاه می روید دقت کنید که همراهتان در اتاق ایمز به طور چشمگیری بلندتر یا کوتاهتر می شود. همچنین شما می توانید با 6 نسخه از خودتان در میز کلون، یک بازی با ورق را بازی کنید.

آدرس: Bid. 17, Heritage Neighborhood, Al Seef, Dubai, United Arab Emirates

موزه-توهمات دبی

خانه شیخ سعید آل مکتوم دبی

این خانه بخشی از تاریخ سلطنتی در دبی است. این خانه تاریخی که در سال 1896 ساخته شده است به عنوان خانه شیخ سعید، پدربزرگ حاکم دبی، شیخ محمد بن راشد آل مکتوم بوده است. این بنا در طول سال ها چندین بار بازسازی شده و اکنون شامل 30 اتاق، چهار بادگیر و سه حیاط است.

برای دیدن عکس ‌های عتیقه شهر و عکس‌های خصوصی خانواده سلطنتی، در این مکان تاریخی به تور پیاده‌روی بروید. درهای چوب ساج تزئین شده با سکه ها و تمبرها را مشاهده خواهید کرد. برای تماشای منظره هوایی از نهر دبی به طبقه بالا بروید. برای آشنایی با تاریخچه عطرهای اماراتی به خانه عطر بروید.

آدرس: Al Fahidi, Dubai, United Arab Emirates

خانه-شیخ-سعید

موزه سکه دبی

سکه های عتیقه مورد استفاده در دبی را می توانید در موزه سکه دبی مشاهده کنید. موزه سکه در محله تاریخی الفهیدی واقع شده است، منطقه ای بازسازی شده که دوران قبلی شهر را به تصویر می کشد. این موزه شامل حدود 470 سکه کمیاب است که در دوره های مختلف تاریخی خاورمیانه استفاده شده است. این ارتباط بین سیستم های پولی امپراتوری بریتانیای سابق، هند و همچنین سایر کشورها را توضیح می دهد. سکه‌ها در محفظه هایی قرار می‌گیرند که مجهز به صفحه‌های بزرگ‌نمایی هستند، و همچنین صفحه‌های لمسی که داده‌های مربوط به سکه‌های فردی مانند فلز، تصاویر و تاریخ ضرب را نشان می‌دهند. هر یک از هشت اتاق نمایش موضوع متفاوتی را پوشش می دهد.

آدرس:  Al Fahidi Historical Neighbourhood, Bur Dubai, Dubai, United Arab Emirates

موزه-سکه-دبی


موزه چهارراه تمدن ها دبی

در موزه چهارراه تمدن ها در دبی می توانید با تاریخچه تجارت از طریق دبی آشنا شوید. موزه چهارراه تمدن ها که در منطقه تاریخی شینداغا دبی واقع شده است، به بازدیدکنندگان درباره نقش دبی در تجارت جهانی بین کشورهای شرق و غرب آموزش می دهد. صدها اثر تاریخی از سراسر جهان بین دبی و کشورهای اروپایی، آفریقا و آسیا مبادله می شود. یکی از محبوب ترین قطعات، گلدان گاو نر است که قدمتی 7500 ساله دارد. موضوعات شش گالری شامل آثار مذهبی، هنر اسلامی، سلطنتی خاورمیانه و تاریخ محلی است. مورد دوم شامل نمونه هایی از جواهرات، سلاح ها، سکه ها و نسخه های خطی است.

آدرس: 8 27a St-Deira, Al Ras, Dubai, United Aran Emirates

موزه-چهارراه-تمدن-ها
موزه زنان بیت البنات دبی

موزه زنان بیت البنات دبی موزه ای است که به تاریخ، زندگی و دستاوردهای زنان اختصاص دارد. موزه زنان در بیت البنات، به زنانی که از بزرگترین تأثیرگذاران منطقه بودند، کمک می‌کند و مشارکت آنها در جامعه، دستاوردهای دانشگاهی و تجاری و هنر و ادبیات آنها را نشان می‌دهد. یکی از گالری ‌ها نمایشگاه‌ های چرخشی از آثار هنرمندان زن از سراسر امارات متحده عربی را در خود جای داده است، در حالی که فضایی دیگر داستان شاعر مشهور اوشا بنت خلیفه را از طریق نوشتار، صدا و تصویر روایت می‌کند. این موزه شامل یک مرکز مطالعات زنان و یک فروشگاه عطر و هدیه با عطرهای عربی است که با استفاده از ادویه‌ها و رزین‌های سنتی ترکیب شده است.

آدرس: Al Sabkha, Gold Souq, Al Khor St, Deira, Dubai, United Arab Emirates

موزه-زنان

موزه قهوه دبی

جستجو در سبک های قهوه از مناطق مختلف به بازدیدکنندگان اهمیت تاریخی نوشیدنی دم شده در فرهنگ عربی را آموزش می دهد. این موزه که در محله تاریخی الفهیدی واقع شده است، ساخته هایی از جمله آسیاب قهوه که در طول جنگ جهانی اول استفاده می‌شد در طول تاریخ را به نمایش می‌گذارد. درباره منشا قهوه و افسانه کالدی، گله‌ دار بز که گفته می‌شود برای اولین بار دانه‌های قهوه را کشف کرده و از اتیوپی آورده است، مطالبی می آموزید. فروشگاه موزه قهوه، قهوه ساز، آسیاب، دستمال، ظروف شیر، و کتاب هایی در مورد برشته کردن خانگی ارائه می دهد. یک کافه، همانطور که انتظار دارید، قهوه تازه ارائه می دهد.

آدرس:  Villa 44, Al Hisn St, Al Fahidi, Dubai, United Arab Emirates

موزه-قهوه

جهت دریافت جدیدترین اخبار و مقالات گردشگری با آژانس گردشگری سارنگ پرواز همراه باشید.

6Lf3pkoiAAAAANsT1un4_U5n4aQln1A99sBOaDpM