راهنمای سفر به دبی | Dubai Travel Essentials

گردشگری فریبا آردم 26 آذر ، 1402 زمان تقریبی مطالعه: 10 دقیقه

اطلاعات مفید سفر به دبی

راهنمای سفر به دبی شامل بهترین زمان سفر، آب و هوا و سایر مواردی است که ممکن است برای بازدید از این شهر لازم باشد بدانید. ارز، نوع پریزهای برق و دوشاخه های مورد نیاز، حتی کد شماره گیری بین المللی و نحوه برقراری تماس تلفنی اضطراری را در این مقاله گردآوری کردیم. در راهنمای سفر به دبی می آموزید که چگونه به سفرهای درون شهری بروید، چگونه از فرودگاه به هتل و از هتل به جاذبه های دیدنی دبی بروید و ... با ما در آژانس گردشگری سارنگ پرواز همراه باشید. دبی شهری پویا و پر گردشگر است و بسیاری از فعالیت های جذاب در آن قرار دارد. در این مقاله با چند از جشنواره های دبی آشنا خواهید شد.

لوگو.عکس

بهترین زمان برای سفر به دبی

آب و هوای دبی در رده آب و هوای گرم بیابانی طبقه بندی می شود که دارای دو فصل تابستان و زمستان است. تابستان از آوریل تا سپتامبر ادامه دارد و زمستان از اکتبر آغاز می شود. بیشترین میزان بارندگی در ماه فوریه با میانگین حدود 3.58 سانتی متر و پس از آن در ماه مارس به طور میانگین 2.24 سانتی متر مشاهده می شود. گرم ‌ترین ماه‌های سال از می تا سپتامبر است که میانگین دمای آن از 35 درجه سانتی‌گراد تا 40.6 درجه سانتی‌گراد متغیر است. بهترین زمان برای بازدید از نظر آب و هوا، از نوامبر تا مارس است، زمانی که دما در سردترین حالت خود است. فصل گردشگری در دبی زمستان است و اگر از شلوغی فراری هستید می توانید در تابستان به دبی سفر کنید اما باید خود را برای گرمای هوا آماده کنید.

بهترین-زمان-سفر-به-دبی

اطلاعات مهم دبی

نوع دوشاخه: G
برق: 220-240 ولت
واحد پول: درهم امارات متحده عربی (AED)
کد شماره گیری بین المللی: 971+
شماره تلفن اورژانس: 999

اصول-دبی

چگونه به هتل خود در دبی برسیم؟

دبی مقصدی جهانی با جمعیت زیادی از دارندگان ویزا و مهاجران از کشورهای دیگر است. این به این معنی است که رفت و آمد در آن بسیار آسان است و برای مسافران، دوستانه و پذیرا است. امارات متحده عربی، به طور کلی، زیرساخت فوق العاده ای برای رفت و آمد از فرودگاه ها به خدمات اتوبوس عمومی، تراموا، مونوریل و مترو دارد.

فرودگاه 
فرودگاه اصلی دبی فرودگاه بین المللی DXB دبی است. این فرودگاه یکی از شلوغ ترین فرودگاه های جهان است که در خود فرودگاه بسیار دیدنی و جذاب است. بسیاری از هتل ها دارای سرویس رفت و برگشت به فرودگاه هستند، اما ممکن است لازم باشد این سرویس را از قبل رزرو کنید. برای اطلاعات با هتل خود تماس بگیرید. در غیر این صورت، می توانید سوار تاکسی شوید یا ماشین کرایه کنید. مرکز شهر تنها حدود 20 دقیقه رانندگی در جنوب غربی فرودگاه فاصله دارد.

ایستگاه های اصلی قطار
دبی در حال حاضر با حمل و نقل ریلی قابل توجهی در امارات خدمات رسانی نمی کند. امارات قصد دارد این مشکل را با اولین شبکه ملی مسافری و باری که در حال حاضر در دست ساخت است و انتظار می‌رود تا سال 2024 تکمیل شود، برطرف کند.

پورت ها
دبی در خلیج فارس قرار دارد، بنابراین چندین بندر بزرگ به آن خدمات رسانی می کنند. این بنادر عبارتند از بندر جبل علی، مینا رشید و منا الحمریه. در این میان، دو مورد اخیر برای حمل و نقل تجاری و مسافری طراحی شده اند، در حالی که جبل علی یکی از شلوغ ترین بنادر باری در سطح جهان است.

چگونه-به-هتل-خود-در-دبی-برسیم
رفت و آمد در دبی

سفر به اطراف دبی مانند یک رویا است، با طیف گسترده ای از گزینه های موجود و همه به راحتی قابل دسترسی است. روش‌ های اصلی حمل‌ و نقل عمومی (تاکسی، مترو، اتوبوس و ...)، حمل و نقل آبی (تاکسی‌های آبی، قایق ها و کشتی‌ های دریایی) و خصوصی (وسایل نقلیه، تورها و کرایه اتومبیل) است. به مسافران تور دبی توصیه می شود که از گزینه های حمل و نقل مناسب برای بازدید از هر نقطه دلخواه استفاده کنید.

سیستم مترو
متروی دبی یکی از ساده ترین و سریع ترین راه ها برای رفتن به هر نقطه از شهر است. این قطارها بدون راننده هستند و هر چند دقیقه به صورت خودکار در 7 منطقه حرکت می کنند. همه افراد بالای 4 سال (سن 5 سال به بالا) باید یک کارت Nol بخرند، که اگر می‌خواهید در صف‌های طولانی قرار نگیرید، میتوانید کارت های مترو را از قبل شارژ کنید، یا می‌توانید بلیط را برای هر بار سوار شدن تهیه کنید. بلیط‌های Nol Red برای مسافران است، در حالی که بلیط‌های NOL Silver برای بازدیدکنندگان و ساکنان دبی هستند. گزینه Nol Gold First Class بهترین گزینه برای جلوگیری از شلوغی است، اما هزینه اضافی دارد.

تاکسی و برنامه های اینترنتی تاکسی
خدمات تاکسی احتمالاً ساده ترین راه برای رفت و آمد در دبی است. آنها گاهی اوقات ممکن است بیشتر از سایر اشکال حمل و نقل طول بکشند زیرا دبی دارای ترافیک زیادی است. قیمت‌ها عموماً معقول هستند و می‌توان به سرعت از اکثر هتل‌ها، جاذبه‌ها و مراکز خرید رزرو کرد. برنامه های Rideshare مانند Careem و Uber نیز در دسترس هستند. آنها کمی بیشتر از تاکسی هزینه دارند، اما راحت تر هستند، به خصوص برای گروه ها.

شبکه اتوبوس
دبی یک شبکه اتوبوس گسترده را ارائه می دهد که بر روی کارت Nol نیز کار می کند. بیشتر توسط مردم محلی استفاده می شود تا بازدیدکنندگان، اما به محله های دورافتاده شهر می رسد که مترو به آنها خدمات نمی دهد.

اجاره خودرو
اجاره خودرو در دبی از بسیاری از شرکت های محلی مانند دبی مارینا، Enterprise Rent-a-Car، Hertz و غیره در دسترس است. فرودگاه دبی یا هتل شما اغلب می تواند به شما کمک کند تا یک ماشین اجاره ای مناسب برای نیازهای شما پیدا کنید. حتی ممکن است بتوانید هنگام رزرو پرواز و اقامتگاه خود، از طریق سایت مسافرتی خود یکی را از قبل رزرو کنید. رانندگی می تواند تنها راه برای رسیدن به برخی از مناطق باشد، اما به طور کلی، توجه داشته باشید که دبی به خاطر ترافیکش بدنام است و باید مواردی مانند پیدا کردن و پرداخت هزینه پارکینگ را در نظر بگیرید. برای اکثر مردم، حمل و نقل عمومی کافی است.

اجاره دوچرخه
دبی چندین شرکت کرایه دوچرخه دارد اگر به کاوش با دوچرخه سواری در اطراف علاقه دارید. با این حال، توجه به این نکته مهم است که دوچرخه در جاده هایی که سرعت آنها بیش از 60 کیلومتر در ساعت است، در خطوط تعیین شده عابر پیاده یا مسیرهای دویدن مجاز نیست. مسیرهای دوچرخه سواری تعیین شده در بسیاری از مکان ها موجود است. اما برای دوچرخه سواری در دبی نیازی به گواهینامه خاصی ندارید. برای بسیاری، گرمای شدید به تنهایی باعث جذابیت سفر با دوچرخه نسبت به کرایه اتومبیل، استفاده از وسایل نقلیه، تاکسی یا حمل و نقل عمومی نمی شود. 

چگونه-در-دبی-بگردیم

رویدادهای اصلی سالانه در دبی

جشنواره سالانه ادبیات امارات
زمان برگزاری: بهمن ماه هر سال
این جشنواره ادبیات و کتابخوانی را از سراسر جهان با تمرکز بر امارات جشن می گیرد. این جشنواره شامل مطالعه، کارگاه، نویسندگان بازدیدکننده، سخنرانان، سمینارها و سمپوزیوم ها می شود.
آدرس: شهر الحبتور، 8 دقیقه جنوب مرکز شهر

جشنواره کمدی دبی
زمان برگزاری: اردیبهشت ماه هر سال 
این جشنواره کمدین های داخلی و بین المللی را از سراسر جهان دعوت میکند. استندآپ، اسکیت، موزیکال و بسیاری دیگر از سرگرمی های زنده کمدی در چندین مکان در سراسر دبی برگزار می شود.
آدرس: در سراسر شهر

جشنواره بین المللی موسیقی InClassica
زمان برگزاری: از اواخر مرداد تا شهریور برگزار می شود
این جشنواره موسیقی را در تمام اشکال آن جشن می گیرد و خود را به عنوان 'بزرگترین رصدخانه موسیقی جهان' معرفی می کند. می‌توانید شاهد اجرای برخی از مشهورترین نوازندگان جهان در کنار برخی از برترین استعدادهای محلی نوظهور باشید که همه ژانرها را با روحیه دوستی و همکاری بین‌المللی نشان می‌دهند.
آدرس: رویدادها در اپرای دبی و کوکا کولا آرنا در قلب مرکز شهر برگزار می شود.

رویدادهای-اصلی-سالانه-در-دبی

جاذبه های اصلی دبی

دبی مال
مرکز خرید دبی در مرکز شهر دبی با بیش از 1000 فروشگاه، غذاخوری، خدمات و فرصت های سرگرمی، یکی از بزرگترین مراکز خرید در سراسر جهان است. نه تنها می‌توانید تقریباً هر برندی را که می‌خواهید در اینجا پیدا کنید، بلکه می‌توانید از یک آکواریوم کامل سرپوشیده نیز بازدید کنید، سواری کنید و نمایش‌های زنده را تماشا کنید.

اسکی دبی
اسکی دبی یک پارک برفی سرپوشیده است که در آن شما و خانواده‌تان می‌توانید اسنوبورد، اسکی را انجام دهید یا از تفریحات زمستانی دیگر در وسط بیابان لذت ببرید. فعالیت‌های دیگر شامل خودروهای برف‌گیر، رستوران ها، فروشگاه ‌ها، زمین بازی و غار یخی است.

ساحل بادبادک
ساحل کایت در میان خانواده ها و زوج ها محبوب است. این نام به این دلیل است که ساحلی محبوب در میان بادبادک بازان و تماشاگران این ورزش هیجان انگیز است. ساحل بادبادک یک ساحل بادخیز است و در حالی که جریان آب برای شنا ایده‌آل نیست، شن‌های نرم و مناظر فوق‌العاده یک توقف رمانتیک عالی را ایجاد می‌کنند.

برج خلیفه
برج خلیفه یکی از بلندترین آسمان‌ خراش‌ های جهان است که یکی از مرتفع‌ترین سکوهای دید با مناظر خیره‌کننده در ارتفاع 830 متری از سطح زمین است. در پایه، فواره دبی یک نمایش رقص آب، نور و صدا را به نمایش می گذارد که 22000 گالن آب در حال رقصیدن تا ارتفاع 150 متری در آسمان است.

دیدنی-های-اصلی-دبی

جهت دریافت جدیدترین اخبار و مقالات گردشگری با آژانس گردشگری سارنگ پرواز همراه باشید.

6Lf3pkoiAAAAANsT1un4_U5n4aQln1A99sBOaDpM