جاذبه تاریخی آنتالیا

گردشگری فریبا آردم 07 آبان ، 1402 زمان تقریبی مطالعه: 8 دقیقه

آنتالیا اخیرا به یک مقصد گردشگری متفاوت برای دوستداران آثار باستانی و طبیعت تبدیل شده است و بسیاری از گردشگران در سرتاسر دنیا، آنتالیا را برای سفرهای آرامش ‌بخش و خانوادگی انتخاب کرده‌اند. گردشگران آنتالیا را برای لذت بردن از سواحل شنی سفید جذاب انتخاب می کنند، سواحل آنتالیا پر است از هتل ها و ریزورت های عالی برای اقامت توریستان عزیز. قبل از رفتن به آنتالیا و لذت بردن از تعطیلات در فضای متمایز مدیترانه ای، باید مهمترین ویژگی های این شهر شگفت انگیز را بشناسید تا متوجه شوید که این شهر فقط یک مقصد ساحلی نیست. در این مقاله به معرفی جاذبه های فرهنگی و تاریخی آنتالیا می پردازیم. با ما در سارنگ پرواز همراه باشید.


مطالب مرتبط
آبشارهای دودن آنتالیا
دلایل سفر به آنتالیا
بهترین سواحل آنتالیا

1- شهر قدیمی آنتالیا The old town

این شهر در دوران روم باستان ساخته شده و مملو از بناها و بقایای تاریخی و دوره حکومت عثمانی است که کاخ های قابل توجه زیادی را پشت سر گذاشته است. با قدم زدن در میان آثار باستانی این شهر می توانید حس خوبی را تجربه کنید، به خصوص در دروازه قلعه و مسجد محمد پاشا، با ظرافت داخلی منحصر به فرد و سنگ مرمری که از تبحر فوق العاده برخوردار است.

شهر-قدیمی-آنتالیا

2- بندر قدیمی آنتالیا The old port

در بندر شهر قدیمی، می‌توانید در یکی از کافه ها یا رستوران های آنجا از خدمات و غذاها و نوشیدنی های آن لذت ببرید و از منظره قایق ‌های تفریحی جذابی که در آب ‌های آبی شفاف عبور می‌کنند لذت ببرید. همچنین می‌توانید در میان معتبرترین فروشگاه‌ ها خرید کنید و ساختمان‌ هایی را ببینید که قرن‌ ها در آن زندگی می‌ کردند، بازرگانی که به لطف موقعیت مکانی متمایز آن، یک مرکز تجاری در آنتالیا ساخته‌ است.

بندر-قدیمی آنتالیا

3.موزه آنتالیا The museum

موزه آنتالیا برخی از بهترین اکتشافات باستان شناسی در تاریخ ترکیه را جمع آوری می کند، بنابراین در لیست بازدیدهای اصلی گردشگران قرار دارد. این موزهه شامل تاریخ غنی ترکیه از عصر برنز تا امپراتوری بیزانس و دوره سلجوقی تا دوره حکومت عثمانی است.

موزه-آنتالیا

4- مسجد و مناره یلفلی آنتالیا Mosque and minaret of Yelfli

این مناره در زمان سلطنت سلطان علاءالدین قباد سلجوقی در قرون وسطی به عنوان چراغ راهنما ساخته شد و بهترین نمونه از معماری سلجوقی در اوج پیشرفت است. پس از دو قرن، فانوس دریایی پس از ساخت مسجد اطراف به مناره مسجد تبدیل شد که به دلیل شکل هشت ضلعی متمایز آن یکی از مهم ترین ویژگی های آنتالیا است. جهت دریافت جدیدترین قیمت تورهای داخلی و خارجی با آژانس گردشگری سارنگ پرواز همراه باشید.

5- دروازه هادریان آنتالیا Hadrian’s Gate

در دوران هلنیستی و رومی، آنتالیا با دیوارها و دروازه‌ های غول ‌پیکر احاطه شده بود و از مهم ‌ترین دروازه ‌هایی که به یک جاذبه گردشگری تبدیل شد، دروازه هادریان است.

دروازه-هادریان آنتالیا

6- قلعه رومن آنتالیا The Romen Castle

قلعه رومن مشرف به بندر قدیمی است و در قرن دوم پس از میلاد ساخته شده است، اما مورخان نتوانستند دلیل ساخت آن را بدانند. بسیاری بر این باورند که این برج به عنوان یک برج دیده بانی برای محافظت از شهر ساخته شده است و به شکل یک برج استوانه ای به ارتفاع 14 متر است و به بازدیدکنندگان منظره پانورامایی فوق العاده ای از کل شهر به خصوص هنگام غروب خورشید می دهد.

قلعه-رومن آنتالیا


7- آسپندوس آنتالیا Aspendos

منطقه آسپندوس با وجود تئاتر رومن که یکی از بهترین تئاترهای باستانی جهان است و مهمترین جاذبه گردشگری ترکیه است، مشخص می شود. آسپندوس در قرن دوم پس از میلاد مقر حکومت بود، اما به دلیل نامعلومی ناگهان متروک شد. در سفر به آنتالیا در تور آنتالیا نوروز 1403 حتما از جاذبه های گردشگری تاریخی آنتالیا دیدن نمایید.

آسپندوس آنتالیا

8- غار کارن آنتالیا Karen Cave

عاشقان ماجراجویی هنگام بازدید از آنتالیا فرصت ورود به این غار را از دست نمی دهند و این غار در عصر حجر محل اقامت انسان ها بوده است به طوری که مملو از آثار انسانی از گرافیتی ها و نقاشی های روی دیوار است. در داخل، بازدیدکنندگان بقایای فسیل شده افرادی را می بینند که زمانی را در این مکان گذرانده اند مانند استخوان، دندان، ظروف و جواهرات.

غار-کارن آنتالیا

6Lf3pkoiAAAAANsT1un4_U5n4aQln1A99sBOaDpM