معروفترین غذاهای محلی دبی| Best Dubai Foods Everyone Should Try

گردشگری فریبا آردم 04 دی ، 1402 زمان تقریبی مطالعه: 7 دقیقه

غذاهای اماراتی ترکیبی از طعم ‌های لبنانی، ایرانی و حتی هندی است که می‌توانید از غذاهای گیاهی و گوشتی فراوان لذت ببرید. غذاهای دبی که پر از ادویه هستند، هم سالم و هم خوش طعم هستند. غذاهای معروفی مانند هوموس و فلافل در دبی شهرت جهانی دارند، در این مقاله به معرفی برخی از غذاهای اصیل دبی می پردازیم. غذاهایی که شاید برای بیشتر مسافران کمتر شناخته شده باشند. در این مقاله با آژانس سارنگ پرواز همراه باشید.

بهترین-غذاهای-محل-در-دبی

1.Harees

خرگوش ها یکی از معروف ترین غذاهای دبی است. اغلب می توان آن را در بسیاری از میزهای شام اماراتی و همچنین در منوهای برخی از بهترین رستوران های دبی یافت. تهیه آن به زمان و مهارت زیادی نیاز دارد، بنابراین معمولاً در مناسبت های خاص، عروسی ها و ضیافت ها از این غذا استفاده می شود. غذای خرگوش اماراتی یکی از شناخته شده ترین غذاهای سنتی این کشور محسوب می شود. این بخش مهمی از میراث آشپزی محلی است و دستور العمل ها همچنان از طریق نسل ها منتقل می شوند.

Harees


2.Majboos

بسیاری از مسافرین تور دبی با قیمت مناسب از مجبوس لذت می برند، زیرا در میان اماراتی ها بسیار محبوب است. دستور العمل های این غذا از نسلی به نسل دیگر منتقل می شود.
این غذا شامل برنج باسماتی است که با انواع گوشت سرو می شود. مجبوس اماراتی اغلب با مرغ سرو می شود، با طعم های متمایز ادویه های قدرتمند عربی و سبزیجات مختلف. مجبوسی مرغ یا گوشت در انواع مهمانی های خانوادگی سرو می شود و همچنین در وعده های افطار در ماه رمضان به طور برجسته ای به چشم می خورد.

majboos

3.Luqaymat

لقیمات یک جنبه شناخته شده از غذاهای سنتی دبی است و از آن در تمام رویدادهای فرهنگی مختلفی که در سرتاسر امارات برگزار می شوند استفاده می کنند. آنها به عنوان یک شیرینی "باید" در خانه یا رستوران در نظر گرفته می شوند، به خصوص در مناسبت های خاص. این شیرینی‌ های شیرین خانگی به شکل توپ‌های طلایی ظریفی هستند که در دهان آب می‌شوند. آنها از آرد، دانه های کنجد، زردچوبه، شیر، شکر، نمک و کمی مخمر تهیه می شوند. خمیر را ورز می دهیم و کمی استراحت می دهیم و در روغن سرخ می کنیم و با شربت می ریزیم. برخی معتقدند که لقیمات از جهان عرب سرچشمه گرفته است، جایی که به عنوان حلوا لقیمات شناخته می شود، اگرچه یونانی ها نیز نسخه ای دارند که به آن لوکومادس می گویند. شربت عسل مانند (شربت) که برای تکمیل لقیمات استفاده می شود در اصل از ترکیه می آید.

Luqaymat
4.Chicken saloona

با وجود هجوم غذاهای غربی در رستوران ‌های امارات، سالونا جایگاه خود را در قلب مردم امارات متحده عربی حفظ کرده است و با افتخار در بسیاری از میزهای شام دیده می‌شود. بنابراین، هنگامی که در دبی هستید، مطمئن شوید که این خورش اماراتی را که به دلیل تهیه ساده، طعم فوق العاده لذیذ و طعم شگفت انگیزش معروف است، تست کرده اید. با تکه های مرغ، زردچوبه، روغن زیتون، زنجبیل رنده شده، سیر خرد شده، پیاز، فلفل قرمز، ادویه جات ترشی جات و برنج سفید تهیه می شود. این غذای غنی از ویتامین و پروتئین است و تقریبا در هر مناسبت یا جشن خاصی در امارات وجود دارد و جایگاه ویژه‌ای در قلب مردم محلی و بازدیدکنندگان دارد.

Chicken-saloona

5.Oozie

اوزی یکی از شناخته شده ترین غذاهای منطقه خلیج فارس است. در مناسبت ‌های خاص مانند مهمانی‌ های عروسی و جشن‌ های جشن به ‌ویژه به چشم می‌خورد. اوزی با گوشت نیز در ماه رمضان که خانواده و دوستان دور هم جمع می شوند تا روزه خود را افطار کنند، حضور ویژه ای بر سر سفره غذای اماراتی دارد. این غذا با برنج درست می‌شود و می‌توان آن را در ظرف ‌های ظریف شیرینی ریخت و یا با مرغ هم سرو کرد. گاهی اوقات، آن را با سالاد و ماست نیز سرو می کنند، یا با مخلوطی از آجیل سرخ شده یا بو داده تزیین می شود. 

Oozie


جهت دریافت جدیدترین مقالات و اخبار گردشگری با آژانس گردشگری سارنگ پرواز همراه باشید.

6Lf3pkoiAAAAANsT1un4_U5n4aQln1A99sBOaDpM