آبشارهای دودن آنتالیا

گردشگری فریبا آردم 06 آبان ، 1402 زمان تقریبی مطالعه: 7 دقیقه

آبشارهای دودن آنتالیا

آنتالیا مقصدی عالی و نزدیک به ایران است که برای همسایگانش مخصوصا ما ایرانی ها، بسیار جذاب است. آنتالیا مقصد جذابی است که ویزا نمی خواهد، ساحلش عالی است، غذا و رستوران هایش عالی است، قهوه های خوبی برای نوشیدن دارد، جاذبه های گردشگری اش فضایی عالی برای بازدید است و طبیعت بی نظیری دارد. از این رو هر کسی متناسب با سلیقه و بودجه ای که دارد می تواند از این مقصد فوق العاده دیدن کند. در میان این همه زیبایی و شگفتی، می خواهیم با آبشارهای دودن آنتالیا آشنا شویم. با ما در آژانس گردشگری سارنگ پرواز همراه باشید.


آبشارهای دودن، بخشی از طبیعت زیبای آنتالیا را تشکیل می دهد. این آبشارهای زیبا، مجموعه از آبشارهای جذاب و فوق العاده ای هستند که از جاذبه های گردشگری طبیعی آنتالیا هستند. برای بازدید از این آبشارها نیازی به پرداخت هزینه زیادی نیست و در اطراف این آبشارها، امکانات خوبی برای بازدیدکنندگان فراهم آمده است. آبشارهای زیبای دودن در فاصله 20 دقیقه ای از مرکز شهر آنتالیا قرار دارند. آبی که در آبشار زیبای دودن میریزد همان آبی است که در گودال وارساک به زمین وارد میشود و پس از طی 2 کیلومتر در آبریز آبشار بیرون می آید. آبشارهای دودن دارای دو بخش بالایی و پایینی است.

مطالب مرتبط:
دلایل سفر به آنتالیا
سواحل بی نظیر آنتالیا

آبشار-دودن-آنتالیا



آبشار بالایی دودن در قسمت بالای شهر آنتالیا با ارتفاع 15 متر قرار دارد. در اطراف این آبشارها، رستوران ها و کافه های زیادی وجود دارد که برای گردشگران تور آنتالیا نوروز 1403 بسیار جذاب هستند.

آبشار پایینی در فاصله ی دورتر از مرکز شهر آنتالیا قرار دارد و برای رسیدن به آن باید از بین جنگل ها و صخره ها گذر کرد. ارتفاع آبشار پایین در حدود 40 متر است و به دریای مدیترانه میریزد. پژواک ریزش این آبشار تا کیلومترها دورتر در طبیعت اطراف می پیچد. 

آبشار-دودن-آنتالیا

بهترین زمان بازدید از آبشارهای دودن آنتالیا

آنتالیا دارای آب و هوای مدیترانه ای است و در هر فصل از سال دارای ویژگی های مربوط به خودش است. در بهار رطوبت چندانی در هوای منطقه وجود ندارد اما در تابستان، دمای هوا برخی اوقات به 35 درجه ی سانتیگراد می رسد. برای بازدید از آبشارهای دودن، در فصل پاییز و زمستان دمای هوا پایین است اما هوا آنقدر سرد نیست که نتوان از این آبشارها در زمستان و پاییز بازدید کرد.در کل بهترین زمان بازدید از آبشارهای دودن آنتالیا، بهار و تابستان است. لازم به ذکر است برای بازدید از آبشارهای دودن در آنتالیا وسایلی مانند کفش پیاده روی، چند دست لباس، کرم ضد آفتاب، آب میان وعده، دوربین و پاور بانک با خود همراه داشته باشید.

تفریحات آبشارهای دودن

به غیر از بازدید از آبشارهای دودن، تفریحات هیجان انگیز دیگری هم در این منطقه وجود دارد. می توانید در این منطقه پیک نیک را اندازی کنید. برای راه اندازی پیک نیک می توان به سمت آبشار بالایی رفته و هزینه 5 لیر را باید پرداخت کنید. این آبشار در درون یک پارک قرار دارد و درون پارک، میزها و نیمکت هایی قرار دارد که می توان چند ساعتی را در کنار دوستان و خانواده به تفریح پرداخت.
غارنوردی یکی دیگر از تفریحاتی که در اطراف آبشارهای دودن می توانید تجربه کنید. آبشارهای دودن در پشت یک غار قرار دارد. نام این غار آرزوها یا دلیک ماگارسی است. غارنوردی در این غار 40 متر است و با وارد شدن به این غار می توانید چشم اندازهای بی نظیری از آب آبشار را تماشا کنید.

آبشار-دودن-آنتالیا

بازدید آبشار دودن پایینی 

برای بازدید از آبشار دوم باید یک مسیر صخره ای را طی کنید تا به آن برسید. به آبشار دوم آبشار کالپوزکالدیران نیز گفته میشود. آبشار دوم در نزدیکی دریای مدیترانه قرار دارد. در اطراف آبشار دوم یک پارک ساخته شده به نام دودن. این پارک محل مناسبی برای تفریح و خوشگذرانی است. 

قایق سواری

برای بازدید از آبشار پایینی می توانید به جز مسیر صخره ای که وجود دارد، از قایق هایی که در منطقه وجود دارد استفاده کنید. برای استفاده از قایق ها می توانید به اسکله آنتالیا بروید و یک قایق اجاره کنید. 

رفتینگ در رودخانه دودن
ما بین دو آبشار بالایی و پایینی، امکان چند تفریح جذاب و آبی قرار دارد که از آن می ان می توان به رفتینگ، قایق سواری، شیرجه در آب، زیپلاین اشاره کرد. 

آبشار-دودن-آنتالیا

چگونه به آبشار دودن برسیم

جهت بازدید از آبشارهای دودن می توانید از وسایل نقلیه عمومی که برای این منظور وجود دارد مانند دولموش، تاکسی و اتوبوس استفاده کنید. همچنین یک سری تورها برای بازدید از آبشارهای دودن وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید. 

آبشار-دودن-آنتالیا

6Lf3pkoiAAAAANsT1un4_U5n4aQln1A99sBOaDpM