فرودگاه جدید استانبول بزرگترین فرودگاه جهان

گردشگری فریبا آردم 23 مرداد ، 1402 زمان تقریبی مطالعه: 10 دقیقه

بزرگترین فرودگاه جهان، فرودگاه استانبول

مرکز جدید هوانوردی استانبول، فرودگاه بزرگ استانبول (IGA)، یک فرودگاه مدرن و پیشرفته است که خدمات با کیفیتی را ارائه می دهد. در واقع، ارزان‌تر از فرودگاه جایگزین سابیها گوکچن در نظر گرفته می‌شود و دستاورد بزرگ دولت ترکیه محسوب می شود. تمامی پروازهای مسافری فرودگاه آتاتورک را از تاریخ 29/10/18 انجام داده است و انتظار می‌رود تا سال 2025 میزبان بیش از 200 میلیون مسافر باشد. علاوه بر این، فرودگاه جدید، مدرن، مجلل و کالایی دارای بزرگترین مرکز معاف از عوارض گمرکی در سراسر جهان و همچنین یک برج کنترل چشمگیر و متمایز است.
فرودگاه استانبول در منطقه Çatalca-Göktürk-Arnavutköy، در سمت اروپایی شهر، 40 کیلومتر از تکسیم و 52 کیلومتر از Kadıköy واقع شده است. در وسط بین تایاکادین و روستای آکپینار قرار دارد و به بیش از 350 مقصد داخلی و بین المللی در 110 کشور جهان خدمات رسانی می کند، در حالی که منطقه معاف از مالیات آن یکی از بزرگترین مناطق در سراسر جهان است. در حال حاضر، تنها یک ترمینال فعال از چهار باند (از مجموع 6 باند زمانی که پروژه به طور کامل تکمیل می شود) در حال بهره برداری است دارد، و پنج کانکس میزبان خطوط هوایی متعددی است که به و از فرودگاه پرواز می کنند. نکته آخر اینکه خدمات و امکاناتی که در فرودگاه ارائه می شود در نوع خود بی نظیر است و البته فناوری های پیشرفته در سراسر فرودگاه برای دوستداران محیط زیست تعبیه شده است.
در مجموع، فرودگاه جدید استانبول، که از تاریخ 2019/06/04 به طور کامل فعال شد، علیرغم اینکه ساخت و ساز هنوز به پایان نرسیده است، در حال حاضر به یک مرکز حمل و نقل اصلی تبدیل شده است که سه قاره اروپا، آسیا و آفریقا را به هم متصل می کند و به فرودگاهی مهم تر تبدیل خواهد شد. 

فرودگاه جدید استانبول

امکانات و خدمات فرودگاه استانبول

فرودگاه جدید استانبول هر آنچه از فرودگاهی با اندازه و اهمیت آن انتظار می رود دارد: خدمات درجه یک، آخرین فناوری های کنترل امنیتی، امکانات با تکنولوژی بالا که فرآیندهای سوار شدن و ورود به هواپیما را امکان پذیر می کند، و عملکرد سازگار با محیط زیست. بنابراین، هیچ شانسی وجود ندارد که از استراحت خود در فرودگاه بین المللی استانبول لذت نبرید. توصیه می کنیم به شما مسافر محترم تور ارزان قیمت استانبول به امکانات و خدمات فرودگاه استانبول نگاهی بیندازید و از زمان خود در آنجا نهایت استفاده را ببرید!

خطوط هوایی فرودگاه استانبول

فرودگاه جدید استانبول در حال حاضر یک مرکز مهم هوانوردی است که شرق و غرب را به هم متصل می کند و پیش بینی می شود که بزرگترین ترافیک مسافرتی در جهان را داشته باشد. فرودگاه جدید اساسا جایگزین فرودگاه 'قدیمی' آتاتورک شده است و در نتیجه همه خطوط هوایی که فرودگاه آتاتورک خدمات رسانی می کند به فرودگاه استانبول منتقل شده اند در حالی که همه پروازها اکنون از و به فرودگاه IST پرواز می کنند. از این رو تمامی خطوط هوایی بزرگ بین المللی و همچنین شرکت های هواپیمایی داخلی در فرودگاه استانبول حضور دارند و فعالیت می کنند.

خطوط هوایی فرودگاه استانبول

پارکینگ خودرو فرودگاه استانبول

مطلقا هیچ دلیلی برای نگرانی پارکینگ در فرودگاه استانبول نباید داشته باشید. فرودگاه بزرگ استانبول (IGA) دارای بزرگترین پارکینگ چند طبقه در سراسر جهان است و خدمات پارکینگ درجه یک و عالی و همچنین امکانات فرعی مانند کارواش، تعویض لاستیک و غیره را ارائه می دهد. پارکینگ فرودگاه استانبول می تواند تا 40000 وسیله نقلیه را در خود جای دهد! 

هتل درون ترمینال در فرودگاه جدید استانبول

آیا توقفی شبانه در فرودگاه بین المللی استانبول دارید؟ یا شاید می خواهید در طول یک توقف طولانی مدت در فرودگاه، خود را شاداب کنید؟ فرودگاه استانبول مجهز به تخت‌خواب ‌های روزانه و صندلی‌های استراحت است، اما مطمئنا این گزینه ‌ها راحت‌ترین گزینه‌ های فرودگاه استانبول نیستند. برعکس، در فرودگاه جدید استانبول هتلی با عنوان هتل یوتل استانبول که هم در منطقه خروجی (YOTEL Landside) و هم در منطقه بدون عوارض گمرکی (YOTELAIR) واقع شده است، یک تجربه اقامت لوکس را به مسافرین خود ارائه می دهد و زمان توقف طولانی مدت و خسته کننده را برای مسافرین خود  در فرودگاه را به مکانی دلپذیر و ارزشمند تبدیل می کند. 

هتل یوتل استانبول

ترانسفر فرودگاهی خصوصی فرودگاه استانبول

بسیاری از اپراتورهای خصوصی ترانسفر فرودگاهی در فرودگاه استانبول حضور دارند و خدمات برتر را از و به فرودگاه IST ارائه می‌کنند. از یک سواری بدون دردسر به محل اقامت خود در استانبول لذت ببرید، راننده شخصی شما در منطقه ورود منتظر شما باشد، چمدان های شما را جابجا کند و شما را سریع و راحت به شهر استانبول منتقل کند.

فرودگاه استانبول به فرودگاه سابیها گوکچن

ترانسفر از فرودگاه استانبول به فرودگاه سابیها گوکچن، فرودگاه "قدیمی" شهر، فقط از طریق تاکسی و اتوبوس انجام می شود. با این حال، در آینده، مسافران همچنین می توانند از قطار سریع السیر جدید استفاده کنند که این دو فرودگاه را به هم متصل می کند و زمان سفر و دردسر را کاهش می دهد.

سوالات پرتکرار بسیاری از کاربران از آژانس گردشگری سارنگ پرواز درباره فرودگاه استانبول به شرح زیر است:

آیا فرودگاه جدید استانبول افتتاح شده است؟
فرودگاه استانبول در تاریخ 2019/10/29 مصادف با نود و پنجمین سالگرد اعلام جمهوری ترکیه به طور رسمی افتتاح شد. اولین پرواز در تاریخ 2018/10/31 انجام شد در حالی که از تاریخ 2019/06/04 کلیه پروازهای مسافری از فرودگاه آتاتورک استانبول به فرودگاه جدید منتقل شدند. با وجود اینکه فرودگاه استانبول به ظرفیت کامل خود نرسیده است، در حال حاضر به طور کامل فعال است.

آیا فرودگاه آتاتورک استانبول بسته می شود؟
پرواز های فرودگاه آتاتورک استانبول متوقف و فعالیت پروازهای مسافرتی اکنون توسط فرودگاه استانبول انجام می شود. فرودگاه جدید همچنین کد یاتا (IST) آتاتورک را به ارث برده است. با این وجود، فرودگاه آتاتورک همچنان برای حمل و نقل هوایی و حمل و نقل عمومی استفاده می شود و خدمات تعمیر و نگهداری ارائه می دهد.

فرودگاه اصلی استانبول کدام است؟
فرودگاه جدید استانبول (IST, IGA) فرودگاه اصلی شهر است. فرودگاه استانبول که در سمت اروپایی استانبول، در منطقه آرناووتکوی واقع شده است، تمام پروازهای مسافری را از فرودگاه آتاتورک انجام می شد را انجام می دهد و فرودگاه آتاتورک اکنون فقط خدمات باربری و حمل و نقل هوایی عمومی را ارائه می دهد. دومین فرودگاه 'کوچک' شهر، فرودگاه بین المللی سابیها گوکچن، در سمت آسیایی واقع شده است.

گزینه های حمل و نقل از فرودگاه استانبول چیست؟
فرودگاه جدید و چشمگیر استانبول دارای یک سیستم حمل و نقل مناسب است که در شکل نهایی خود گزینه های ایمن و چند وجهی برای انتقال به مرکز شهر استانبول را فراهم می کند. در حال حاضر، اتوبوس های فرودگاه استانبول از و به فرودگاه حرکت می کنند، در حالی که تاکسی های فرودگاه استانبول به صورت شبانه روزی در دسترس هستند تا به شهر برسند. مرکز شهر استانبول در حدود 50 دقیقه با فرودگاه فاصله دارد. خط جدید مترو M11 همچنین به فرودگاه استانبول خدمت می کند در حالی که یک قطار سریع السیر قرار است فرودگاه جدید استانبول را به فرودگاه 'قدیمی' سابیها گوکچن متصل کند.

فرودگاه استانبول چند ترمینال دارد؟
در حال حاضر فرودگاه استانبول تنها یک ترمینال اصلی دارد. با این حال، در دراز مدت، سه ترمینال دیگر، احتمالا کوچکتر، برنامه ریزی شده است که به مجموعه فرودگاه اضافه شود.

آیا فرودگاه جدید استانبول بزرگترین فرودگاه جهان است؟
فرودگاه جدید استانبول بیش از یک سال عملیاتی شده و به بیش از 40 میلیون مسافر خدمات رسانی کرده است. در مرحله نهایی خود، تقریبا تا سال 2025، این فرودگاه می تواند سالانه تا 200 میلیون مسافر را جابه جا کند و به بزرگترین فرودگاه در سراسر جهان از نظر ترافیک مسافر تبدیل شود.


6Lf3pkoiAAAAANsT1un4_U5n4aQln1A99sBOaDpM