بهترین جشنواره ها و فستیوال های استانبول

گردشگری فریبا آردم 05 شهریور ، 1402 زمان تقریبی مطالعه: 7 دقیقه

تقویم سالانه استانبول فستیوال ها و رویدادهای دوست داشتنی متنوعی را ارائه می دهد که برای همه مدل سلیقه یک فستیوال دارد. ما در آژانس گردشگری سارنگ پرواز راهنمای جشنواره ها و فستیوال های سالانه استانبول را بررسی کرده و در این مقاله گردآوری کرده ایم. شما می ‌توانید از محبوب ‌ترین جشنواره‌ ها و فستیوال های استانبول، از جمله آنچه که ارائه می ‌دهند، مکان‌ها، برنامه‌ های جشنواره و موارد دیگر، مطلع شوید و در صورت تمایل آنها را از نزدیک تماشا کنید.

جشنواره های و فستیوال های استانبول

جشنواره ها و رویدادهای بهاری در استانبول

جشنواره بین المللی فیلم استانبول (سالانه، آوریل)
جشنواره بین المللی فیلم استانبول یک جشنواره فیلم 12 روزه است که توسط بنیاد فرهنگ و هنر استانبول (IKSV) برگزار می شود. در جشنواره فیلم پیشرو این شهر در استانبول در ماه آوریل، می توانید در چندین مرکز فرهنگی و سینمایی در مناطق بی اوغلو و کادیکوی، فیلم های قابل توجه محلی و بین المللی را در رقابت های جهانی تماشا کنید و از آن لذت ببرید. از دیگر نکات برجسته می توان به فعالیت ها و کارگاه های آموزشی مختلف در سراسر استانبول اشاره کرد. 
اطلاعات بیشتر در film.iksv.org/en

فستیوال فیلم استانبول

مسابقات تنیس WTA: جام TEB BNP Paribas استانبول (سالانه، آوریل)
این مسابقات بین المللی تنیس WTA، بزرگترین تورنمنت بین المللی است که در ترکیه برگزار می شود. علاقه مندان به تنیس ممکن است از مسابقات لذت ببرند و ستاره های زیادی را از سراسر جهان ببینند. این مسابقات در پارک تنیس اسپور توتو در محله اسنکنت برگزار می شود.

اطلاعات بیشتر در www.istcup.net


مسابقات تنیس استانبول

جشنواره لاله استانبول (سالانه، 3 هفته آخر آوریل)
لاله ها برای امپراتوری عثمانی و فرهنگ ترکیه بسیار مهم هستند. و برای جشن گرفتن بهار و این واقعه، این جشنواره سالانه در معروف ترین پارک های شهر مانند پارک گلخانه در سیرکچی، میدان سلطان احمد در سلطان احمد، پارک یلدیز در بشیکتاش، پارک امیرگان در امیرگان در سمت اروپایی و فتحی برگزار می شود. Pasa Grove و Camlica Hill در Uskudar، Cubuklu Hidiv Grove در Cubuklu و Beykoz Park در Beykoz در سمت آسیایی برگزار میشود.

این جشنواره به صورت رایگان برگزار می شود و بازدیدکنندگان می توانند از میلیاردها گل لاله در 120 نوع مختلف که در ماه آوریل شکوفا می شوند و همچنین چندین فعالیت فرهنگی و هنری که در پارک امیرگان و میدان سلطان احمد برگزار می شود لذت ببرند. همچنین مسابقه عکس لاله برگزار می شود و به برندگان جوایزی اهدا می شود.

جشنواره لاله استانبول

جشنواره ها و رویدادهای تابستانی در استانبول

جشنواره بین المللی موسیقی استانبول (سالانه، ژوئن)

جشنواره بین المللی موسیقی استانبول یک جشنواره موسیقی حدودا 3 هفته ای است که توسط IKSV برگزار می شود. در این جشنواره موسیقی برتر در استانبول در ماه ژوئن، می توانید از اجراهای قابل توجه هنرمندان برجسته بین المللی و محلی و همچنین اجرای موسیقی کلاسیک لذت ببرید. ارکسترهای فیلارمونیک، موسیقی باروک، باخ، ویوالدی و هندل و بسیاری دیگر، در چندین مکان تاریخی بزرگ مانند موزه ایا ایرنه، خانه اپرای Sureyya، موزه رحمی کوچ و غیره. 
اطلاعات بیشتر در muzik.iksv.org/en

جشنواره موسیقی استانبول


جشنواره Chill-Out استانبول (سالانه، ژوئن)
جشنواره Chill-Out استانبول یک جشنواره رقص، الکترونیک و پاپ دو روزه است که در Garden Fiesta واقع در منطقه Sariyer برگزار می شود. جشنواره Chill-Out جشنواره موسیقی پیشرو در ترکیه است، شما می توانید از سبک تصفیه شده Lounge FM 96 با فضای دوست داشتنی، انتخاب موسیقی مفصل هنرمندان با تمرکز بر ژانرهای مختلف، مراحل مفاهیم مختلف، فعالیت های شاد، کارگاه ها و پذیرایی خوشمزه لذت ببرید. جشنواره Chill-Out نیز در بدروم و چسمه برگزار می‌شود. 
اطلاعات بیشتر در www.chilloutfest.com

جشنواره رقص استانبول

جشنواره بین المللی جاز استانبول (سالانه، جولای)
جشنواره بین‌المللی جاز استانبول یک جشنواره موسیقی ۳ هفته‌ای است که توسط IKSV برگزار می‌شود. در این جشنواره موسیقی برتر در استانبول در ماه جولای، می‌توانید از نمایشگاهی از هنرمندان برجسته بین‌المللی جاز، سول و بلوز در این شهر در چندین مکان بزرگ لذت ببرید. سایر موارد برجسته شامل میهمانی‌ های جاز شبانه، قایق جاز و کنسرت ‌های جاز رایگان در پارک است که در برخی از بهترین جاذبه‌های گردشگری استانبول برگزار می شود.


جشنواره جاز استانبول

مسابقه شنای قاره‌ای بسفر (سالانه، جولای)
این یک مسابقه شنای بین المللی و همچنین یک مسابقه بسیار خارق العاده و یکی از رویدادهای منحصر به فرد در جهان است که شامل عبور از تنگه بسفر از سمت آسیایی به سمت اروپایی توسط شنا و توسط کمیته المپیک ترکیه برگزار می شود.

این رویداد یک مسیر 6.5 کیلومتری شنا از ساحل Kanlica در سمت آسیایی شروع می شود و در ساحل Kurucesme (نزدیک Ortakoy) در سمت اروپایی به پایان می رسد. هزاران شناگر خارجی و داخلی در این مسابقات شرکت می کنند. اگر در این تاریخ ها در استانبول هستید، می توانید این رویداد فوق العاده را با جشن های مختلف در سواحل تماشا کنید. 
اطلاعات بیشتر در bogazici.olimpiyatkomitesi.org.tr

جشنواره‌ ها و رویداد های پاییزی در استانبول

دوسالانه بین المللی استانبول (دوسالانه، سپتامبر تا نوامبر)

دوسالانه بین‌المللی استانبول دوسالانه بین‌المللی هنر معاصر است که هر دو سال یکبار توسط IKSV برگزار می‌شود. این یکی از بهترین ها در جهان به همراه آنهایی که در ونیز، سائو پائولو و سیدنی هستند. ورود به دوسالانه رایگان است. شما از محبوب ترین ویترین های نمایشگاه هنر معاصر در بیش از 30 مکان در سراسر شهر لذت خواهید برد. 
اطلاعات بیشتر در bienal.iksv.org/en


دوسالانه بین المللی استانبول

جشنواره قهوه استانبول (سالانه، سپتامبر)
فستیوال قهوه استانبول حدود 4 روز به عنوان یک کارناوال است که قهوه را از سراسر جهان به ذائقه قهوه‌ دوستان می‌رساند. این جشنواره در محل پارک KüçükÇiftlik واقع در Macka، نزدیک به تکسیم برگزار می شود. با خرید تورهای استانبول از آژانس گردشگری سارنگ پرواز می توانید یک روز فوق العاده داشته باشید و انواع قهوه را در غرفه‌های متعدد بچشید، و همچنین در کارگاه‌ های قهوه، سمینارها، رویدادهای زمین بازی و مسابقات شرکت کنید. 
اطلاعات بیشتر در coffeefestival.com

جشنواره قهوه استانبول

جشنواره جاز Akbank (سالانه، اکتبر)
جشنواره جاز Akbank (یک بانک معتبر در ترکیه) یک جشنواره موسیقی 10 روزه است که توسط Akbank Sanat Art Venue برگزار می‌شود. در این جشنواره موسیقی برتر در استانبول در ماه اکتبر، و همچنین در ترکیه، می توانید تعدادی از هنرمندان معروف و خوب جاز را از سراسر جهان در این شهر، در چندین مکان عالی با قیمت های پایین ببینید. سایر نکات برجسته عبارتند از پانل ها، کارگاه ها، فیلم ها و غیره.

جشنواره جاز Akbank با عضویت در شبکه جاز اروپا، به جایگاه بسیار مهمی دست یافت، زیرا نه تنها رویدادی برای علاقه مندان به جاز، بلکه برای علاقه مندان به سبک های دیگر نیز بود. این جشنواره در مکان های جذابی از جمله Akbank Sanat، موزه Hagia Iirene، Babylon، Cemal Reşit Rey Concert Hall و Zorlu Center PSM برگزار می شود. 
اطلاعات بیشتر در www.akbanksanat.com/fa

جشنواره بین المللی عروسکی استانبول (سالانه، اکتبر تا نوامبر)
جشنواره بین المللی عروسکی استانبول یک جشنواره 11 روزه فوق العاده برای دوستداران هنر و عروسک است که هر ساله در مکان های مختلف واقع در منطقه بی اوغلو استانبول و موزه نیروی دریایی در بشیکتاش برگزار می شود. شما مسافر محترم تور استانبول پاییز 1402 می توانید از نمایش عروسکی که از سراسر جهان آورده شده است، از رویدادهای مختلف از جمله نمایش عروسکی، نمایش فیلم، نمایش ویدئویی، گفتگو، کارگاه ساخت عروسک و غیره لذت ببرید. 
اطلاعات بیشتر در www.istanbulkuklafestivali.com/fa/


جشنواره-بین-المللی-عروسکی-استانبول

نمایشگاه بین المللی کتاب استانبول (سالانه، نوامبر)
نمایشگاه بین المللی کتاب استانبول یک نمایشگاه بزرگ 8 روزه برای دوستداران کتاب است که هر ساله با همکاری انجمن ناشران ترکیه در مرکز همایش ها و کنگره TUYAP در منطقه بویوک چکمجه استانبول با میانگین نیم میلیون بازدیدکننده برگزار می شود. در روز در طول این نمایشگاه، می‌توانید از 800 غرفه‌ دار از ترکیه و خارج از کشور کتاب بخرید و از رویدادهای متنوع، امضای کتاب و برخی فعالیت‌های فرهنگی لذت ببرید. اطلاعات بیشتر در www.istanbulkitapfuari.com/en/


نمایشگاه بین المللی کتاب استانبول

ماراتن استانبول (سالانه، نوامبر)
ماراتن بین قاره ای استانبول یک رویداد منحصر به فرد و همچنین تنها در جهان است که در بین دو قاره برگزار می شود. داوطلبان باید ثبت نام کنند. همچنین یک Fun Run وجود دارد که از زیر پل آلتونی زاده در سمت آسیایی شروع می شود و در بین ورزشگاه بشیکتاش و کاخ دولما باغچه به پایان می رسد. اطلاعات بیشتر در www.maraton.istanbul

جشنواره بین المللی تئاتر استانبول (دوسالانه، نوامبر-دسامبر)
جشنواره بین المللی تئاتر استانبول یک جشنواره دو هفته ای است که توسط IKSV هر دو سال یکبار برگزار می شود. در جشنواره هنری پیشرو این شهر در استانبول در ماه نوامبر، دوستداران هنر و تئاتر می توانند از تولیدات و رویدادهای تئاتری قابل توجه محلی و بین المللی، چندین رویداد جانبی، رویدادهای رقص و اجرا و برخی کارگاه های رایگان در چندین مکان در بی اوغلو، بشیکتاش لذت ببرند. ولسوالی های فاتح، اوسکودار و کادیکوی.
 اطلاعات بیشتر در tiyatro.iksv.org/en

جشنواره‌ها و رویدادهای زمستانی در استانبول

جشنواره بین المللی غذا و خوراک استانبول (سالانه، دسامبر)

جشنواره بین‌المللی غذای استانبول یک جشنواره ۳ روزه برای دوستداران غذا و غذاهای جهانی است که توسط فدراسیون آشپزها و سرآشپزان ترکیه در مرکز فرهنگ و هنر ایوپ در منطقه ایوپ استانبول برگزار می‌شود. این همچنین یک سازمان مشترک با انجمن جهانی جوامع سرآشپز (WACS) است.

بازدیدکنندگان ممکن است طعم های مختلف دنیا را در کنار غذاهای ترکی بیابند و بچشند. همچنین با آوردن سرآشپزهای جدید در زمینه غذا و همچنین سرآشپزهایی از سراسر جهان و ترکیه، حدود بیش از 2000 سرآشپز از 30 کشور، رقابتی را ارائه می دهد. 
اطلاعات بیشتر در istanbulgastronomyfestival.com/fa/


جشنواره-غذا استانبول

شب سال نو میلادی (سالانه، 31 دسامبر)
مانند تمام شهرهای بزرگ جهان، جشن های سال نو در استانبول نیز فوق العاده است که شهر با انواع جشن ها، آتش بازی، مهمانی ها و غیره بسیار سرزنده و رنگارنگ می شود. هم مردم محلی و هم گردشگران با شرکت در جشن ها در مناطق توریستی، محله ها یا میادین، یا در یک شام به یاد ماندنی، سفر دریایی در بسفر یا گردش شبانه به استقبال سال جدید می روند. 


سال-نو-میلادی استانبول

جشنواره فیلم کوتاه آکبانک (سالانه، اسفند)
جشنواره فیلم کوتاه آک‌بانک یک جشنواره فیلم ۱۰ روزه است که توسط آک‌بانک صنعت (هنر) برگزار می‌شود. در این یکی از رویدادهای هنری و فرهنگی پیشرو در استانبول در ماه مارس. هدف این جشنواره تشویق تولید فیلم کوتاه، ارائه این فیلم‌ های کوتاه به مخاطبان، حمایت از فیلمسازان جدید و قهرمانی فیلم کوتاه در سطح بین المللی با فراهم کردن بستر مناظره و ایجاد فضای جشنواره برای علاقمندان به سینما به صورت رایگان است.

سایر نکات برجسته شامل کارگاه های مختلف، مصاحبه ها، کلاس های کارشناسی ارشد و پلت فرم به اشتراک گذاری تجربه بین متخصصان سینما و بازدیدکنندگان است. این جشنواره در محل هنری Akbank Sanat در منطقه Beyoglu برگزار می شود.
اطلاعات بیشتر در www.akbanksanat.com/fa

6Lf3pkoiAAAAANsT1un4_U5n4aQln1A99sBOaDpM