ساخت دریاچه مصنوعی عربستان سعودی توسط ایتالیایی ها

اخبار فریبا آردم 16 بهمن ، 1402 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

یک شرکت ایتالیایی با نام "ویبیلد" برنده امضای قراردادی به ارزش 4.7 میلیارد دلار که معادل 17.62 میلیارد ریال سعودی است، برای احداث چندین سد به منظور ساخت دریاچه مصنوعی در شهر کوهستانی نیوم عربستان سعودی شد. 

دریاچه-مصنوعی-1

به نقل از الشرق الاوسط، شرکت ایتالیایی ویبیلد با انتشار یک بیانیه اعلام داشت که در قالب برنامه چشم انداز 2030 برای تنوع بخش اقتصادی، 3 سد در جهت ایجاد دریاچه آب شیرین به طول 2.8 کیلومتر در منطقه تروجینا احداث می کند. بر اساس بیانیه ای که این شرکت ایتالیایی اعلام داشت، افزون بر انجام یک سری طرح ها و فعالیت های ابتکاری، این سد ها که در جهت دریاچه آب شیرین در دهکده و پیست اسکی تروجینا ساخته خواهد شد، بیش از 10 هزار نفر در این عملیات ساخت و ساز شرکت خواهند داشت. 

احداث سطح اصلی، با استفاده از بتن های فشرده، با ارتفاع 145 متر و طول 475 متر و گنجایش 2.7 میلیون مترمکعب آب، ساخته خواهد شد. این دریاچه مصنوعی قادر خواهد بود مساحتی معادل 1.5 کیلومتر مربع را پوشش دهد. این دریاچه حاوی جزیره ای برای غواصی و پیاده روی در کنار گیاهانی خواهد بود که در این جزیره کشت خواهند شد.

شرکت ایتالیایی ویبیلد اشاره به سازه های معماری این طرح به شکل یک کشتی معلق در بالای سد داشت. همچنین از ساخت هتل و منطقه مسکونی با امکانات اقامتی و میزبانی خبر داد. 

دریاچه-مصنوعی-12

جهت دریافت جدیدترین اخبار و مقالات گردشگری با آژانس گردشگری سارنگ پرواز همراه باشید.

6Lf3pkoiAAAAANsT1un4_U5n4aQln1A99sBOaDpM