شنگن عربی در راه است| Arabic Schengen

اخبار فریبا آردم 10 دی ، 1402 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

چند پایگاه خبری از توافق 6 کشور عربی برای صدور ویزای گردشگری خبر داد. 
6 کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس با طرح صدور ویزای مشترک گردشگری از سال آینده موافقت کرده اند. گردشگران با دریافت ویزا از یکی از این کشورها، می توانند از 5 کشور دیگر هم دیدن کنند. این ویزای مشترک شامل 6 کشور کویت، عربستان، بحرین، قطر، امارات و عمان می شود. این طرح به تازگی در نشست وزیران کشور شورای همکاری خلیج فارس در مسقط تصویب شد. 

ویزای-شنگن-عربی-عکس

خبرگزاری عمان نوشته است این طرح تاثیرات مثبتی بر بخش های اقتصادی و گردشگری جنوب خلیج فارس خواهد شد. کشورهای جنوب خلیج فارس تلاش می کنند درآمدهای غیرنفتی خود به ویژه گردشگری را افزایش دهند.

از آنجایی که روابط ایران با بحرین قطع است و معمولا ویزای گردشگری بحرین برای ایرانی ها صادر نمی شود. به غیر از بحرین، کویت و عربستان صعودی هم هیچ ویزای گردشگری برای ایرانیان صادر نمیکنند، از این رو ویزای شنگن عربی به نفع ایرانیان است. 

ویزای قطر و عمان برای ایرانیان به صورت ویزای فرودگاهی صادر می شود. ویزای شینگن عربی همانند ویزای شنگن میان 27 کشور اروپایی است، یعنی با دریافت ویزای از یک کشور عضو شنگن می توانند به سایر کشورهای هم پیمان بدون نیاز به دریافت مجدد ویزا سفر کنند.

عبدالله بن طوق (وزیر اقتصاد امارات) هم گفت ویزای مشترک بخش اساسی در استراتژی ۲۰۳۰ گردشگری کشورهای شورای همکاری خلیج فارس است. هدف، افزایش سهم گردشگری در اقتصاد از طریق افزایش سفر منطقه‌ای و بالابردن میانگین اشغال هتل هاست.

در حال حاضر شهروندان ۶ کشور جنوب خلیج فارس بدون نیاز به گذرنامه می‌توانند به صورت نامحدود به کشورهای یکدیگر سفر کنند. 

ویزای-شنگن-عربی

جهت دریافت مقالات و جدیدترین اخبار گردشگری با آژانس گردشگری سارنگ پرواز همراه باشید.

6Lf3pkoiAAAAANsT1un4_U5n4aQln1A99sBOaDpM