بایدهای سفر به آنتالیا | Antalya Travel Essentials

گردشگری فریبا آردم 12 آذر ، 1402 زمان تقریبی مطالعه: 10 دقیقه

بایدهای سفر به آنتالیا

ملزومات سفر به آنتالیا، به شما این امکان را می دهد که با دانسته های خود یک سفر بینظیر را به این مقصد جذاب ترکیه ای برای خود رقم بزنید. در این مقاله هر آنچه که در سفر به آنتالیا نیاز دارید را خواهید آموخت و در نهایت می توانید به سفر خود به آنتالیا تسلط داشته باشید و برنامه نهایی سفر را بچینید. با راهنمای سفر به آنتالیا همراه باشید.

آنتالیا مقصدی زیبا و منحصر به فرد است که با چند کار کوچک می توانید یک سفر خاطره انگیز داشته باشید. در سفر خود به آنتالیا حتما توجه فرمایید که به رزرو یک هتل خوب و مناسب بپردازید و تمام آنچه که در این مقاله فرا می گیرید را به خاطر بسپارید و انجام دهید. 

مطالب مرتبط

بهترین مراکز خرید آنتالیا

معروف ترین رستوران های آنتالیا

هتل یو آل آنتالیا

best-image-for-one


بهترین زمان سفر به آنتالیا 

به طور معمول، بهترین زمان برای سفر به آنتالیا در ماه های بهار و پاییز است، البته در تابستان هوا بسیار گرم است و امکان ورزش های آبی را فراهم می کند و اگر علاقه مند به انجام ورزش های آبی هستید می توانید سفر به آنتالیا را در نوروز انجام دهید، اما زمستان های آنتالیا سرد و بارانی است و از آن خودداری کنید.
ماه های فوریه و دسامبر با میانگین 14 و 13 روز، بارانی ترین ماه ها هستند. از سوی دیگر، جولای و آگوست به سختی باران می بارد. اواخر بهار و اوایل پاییز معمولاً مقدار ناچیزی باران وجود دارد - معمولاً بیش از 4 روز در ماه نمی‌بارد.
گرم ترین ماه های آنتالیا، جولای و آگوست است که به ترتیب به 31 و 34 درجه می رسد.
به دلیل گرمای شدید تابستان و طبیعت بارانی زمستان، پاییز و بهار بهترین زمان برای سفر است. دمای هوا قابل تحمل است و باران زیاد معمول نیست، اگرچه ممکن است زمان بهتری برای اجتناب از باران در پاییز داشته باشید.

بهترین-زمان-سفر-به-آنتالیا

اصول اولیه آنتالیا

نوع دوشاخه: آنتالیا در ترکیه است، بنابراین از دوشاخه های نوع C و F استفاده می کند که هر دو دارای 2 پین گرد هستند. نوع F همچنین دارای 2 گیره زمین در کناره است.
برق: کل کشور بر اساس استاندارد برق 230 ولت و 50 هرتز کار می کند.
واحد پول: آنتالیا مانند سایر نقاط ترکیه از لیر ترکیه استفاده می کند.
کد شماره گیری بین المللی: کد شماره گیری بین المللی 90+ است.
شماره تلفن اضطراری: اگر به خدمات اضطراری نیاز دارید، 112 می تواند شما را به همه آنها برساند، اما میانبرهایی برای خدمات خاص وجود دارد. آتش نشانی 110 پلیس 155 پزشکی 112 است.


اصول-اولیه-آنتالیا

چگونه به هتل خود در آنتالیا برسیم؟

آنتالیا یک مقصد تفریحی بین المللی نسبتاً جوان است، اما شبکه های مسافرتی خود را به طور قابل توجهی سریع راه اندازی می کند و گزینه های زیادی در اختیار شما قرار می دهد. شما می توانید از طریق هواپیما، قطار و قایق وارد شوید، اگرچه برای استفاده از قطار و قایق نیاز به مسافرت با اتوبوس دارید.

*فرودگاه
فرودگاه اصلی فرودگاه بین‌المللی آنتالیا است و پروازهای مستقیم به این فرودگاه برای مسافرین تور آنتالیا انجام می‌شود، خود فرودگاه حدود 19.2 کیلومتر از مرکز شهر فاصله دارد.


*ایستگاه های اصلی قطار
سوار شدن به قطار می تواند شما را به آنتالیا بسیار نزدیک کند، اما نه در تمام مسیر. تقریباً از هر نقطه اروپا و ایران به راحتی می توانید قطار به استانبول بگیرید و خود را به استانبول برسانید، اما باید از آنجا یک بلیط جدید به بوردور تهیه کنید. پس از آن می توانید با اتوبوس به آنتالیا بروید.

چگونه-به-هتل-خود-رسیدیدم


با چه وسیله ای در آنتالیا بگردیم؟

توصیه های مسافرتی
حمل و نقل عمومی در آنتالیا نسبتاً ساده است. گزینه‌های زیادی در دسترس خواهید داشت، و همه آن‌ ها از قیمت مناسب برخوردار هستند و نسبتاً مقرون به صرفه هستند. حتی پیاده روی در اینجا نسبتا آسان است.

سیستم حمل و نقل زیرزمینی
در حالی که هیچ سیستم زیرزمینی حمل و نقل در آنتالیا وجود ندارد، می توانید از خط تراموا که از شهر عبور می کند استفاده کنید. خط تراموا از ساحل کنیالتی غربی شروع می شود و از شهر تا مرکز شهر تاریخی ادامه می یابد. معمولا هر نیم ساعت تا یک ساعت در طول روز در دسترس است.

تاکسی و برنامه های سواری
اگر به دنبال راحتی هستید، تاکسی ها راهی عالی برای سفرهای درون شهری هستند. فقط به خاطر داشته باشید که آنها نسبت به سایر گزینه ها گران تر هستند و هزینه ها در شب حتی بیشتر است. علاوه بر این، برخی از مقاصد محبوب‌تر را در فهرستی از پیش تعیین‌شده در تاکسی‌ها پیدا خواهید کرد که می‌توانند به جای لیر، به یورو پرداخت شوند. برنامه های Rideshare مانند Uber و Lyft نیز در دسترس هستند.

اتوبوس
سیستم اتوبوس در آنتالیا یکی از بهترین راه ها برای رفت و آمد در شهر است. مقرون به صرفه و راحت است و مسیرها تقریبا از تمام جاذبه های شهر عبور می کنند. آنتالیا همچنین یک دولموش Dolmus یا یک مینی بوس دارد که از یک برنامه از پیش تعیین شده مسیر پیروی می کند.

اجاره اتومبیل
کرایه اتومبیل در دسترس است، اما نسبت به بسیاری از روش های دیگر حمل و نقل کمی گران تر خواهد بود. با این حال، این روش ایده آل برای بازدید در محله های خارج از آنتالیا در طول تعطیلات شما است.

کرایه دوچرخه
به غیر از مسیرهای دوچرخه سواری در کنار ساحل، این شهر چندان برای دوچرخه سواران مناسب نیست. رفت و آمد در خیابان‌های شلوغ و شیب‌ های تند می‌تواند برای همه دوچرخه‌ سواران به جز ماهرترین دوچرخه‌ سواران کاملاً خسته‌ کننده باشد.

با-چه-وسیله-ای-در-آنتالیا-بگردیم

جشنواره های اصلی سالانه آنتالیا 

*جشنواره فیلم پرتقال طلایی آنتالیا
زمان: اکتبر
در جشنواره فیلم که طیف گسترده ای از فیلم ها را به نمایش می گذارد و سپس در یک مراسم رسمی جوایزی را ارائه می دهد.
مکان جشنواره فیلم: مرکز فرهنگی آنتالیا


*زمین شنی

زمان برگزاری جشنواره زمین شنی: می تا نوامبر
در این جشنواره، هنر شنی که در آن شرکت کنندگان از سراسر جهان، مجسمه های بزرگ ساخته شده به طور کامل از شن را خلق می کنند.
محل برگزاری جشنواره زمین شن: ساحل لارا


*جشنواره بین المللی اپرا و باله آسپندوس

زمان برگزاری جشنواره بین المللی اپرا و باله: ژوئن تا جولای
در جشنوراه بین لمللی اپرا و باله آسپندوس، شرکت های اپرا و باله از چندین کشور اجراهایی را در یک تئاتر تاریخی اجرا می کنند.
محل برگزاری جشنواره بین المللی اپرا و باله آسپندوس: تئاتر آسپندوس

جشنواره-های-آنتالیا

جاذبه های اصلی آنتالیا

1.شهر قدیمی کالیچی
شهر قدیمی Kaleici یک منطقه تاریخی جذاب است که دیدار اروپا و آسیا را به نمایش می گذارد و به شما امکان می دهد دنیای باستان را ببینید. تاریخ غنی و کهن، در بناهایی مانند مسجد عثمانی قرن هجدهم و دروازه‌ای که قدمت آن به قرن دوم بازمی‌گردد مشهود است.

موزه آنتالیا
موزه آنتالیا یک موزه باستان شناسی و یکی از بزرگترین ها در نوع خود در تمام ترکیه است. در داخل موزه آنتالیا، مجموعه عظیمی از هنرهای تاریخی و انبوهی از مصنوعات تاریخی را خواهید دید. همه چیز به نمایش گذاشته شده برای برجسته کردن تاریخ شگفت انگیز مناطق مدیترانه و پامفیلیا طراحی شده است.

دروازه هادریان
دروازه هادریان یک طاق پیروزی است که قدمت آن به سال 130 در زمان امپراتور روم به همین نام باز می گردد. این یکی از قدیمی‌ترین سازه‌های هنوز پابرجا در این منطقه است و تا زمان کشف مجدد آن در سال 1817 برای مدت کوتاهی از بین رفت. در زمان بازدید از دروازه هادریان، می‌توانید به نماهای چشمگیر که شیوه ‌های معماری بادوام را که نزدیک به 2000 سال قدمت دارند، نگاه کنید.

آسپندوس
آسپندوس شهری باستانی است که امروزه بیشتر به خاطر تئاترش شهرت دارد. تئاتر رومی در آسپندوس به طور قابل توجهی حفظ شده است تا جایی که جشنواره ها هنوز در آنجا برگزار می شود. البته هنوز هم می‌توانید سازه‌های دیگری مانند پل Eurymedon و خرابه‌های یک قنات را در محدوده شهر باستانی ببینید.

جاذبه-های-اصلی-آنتالیا

جهت دریافت جدیدترین اخبار و مقالات گردشگری با آژانس گردشگری سارنگ پرواز همراه باشید.

6Lf3pkoiAAAAANsT1un4_U5n4aQln1A99sBOaDpM